Algoritmer er en samling av trinn-for- trinn-instruksjoner som brukes innen matematikk og informatikk . Programmerere bruker algoritmer for å utføre enkle oppgaver og beregninger. Selv de mest komplekse dataprogrammer er bygd fra en kombinasjon av grunnleggende algoritmer . Per definisjon , må algoritmene har en utgang , som kan ha form av en hvilken som helst enhet av elektroniske data . Dessuten må algoritmer være endelig. Programmering algoritmer variere avhengig av programmering språk , men alle algoritmer følge visse design prinsipper , uavhengig av hvilket språk de er til syvende og sist kodet. Instruksjoner
en
Definer din algoritmer innspill . Mange algoritmer ta i data som skal behandles. Disse dataene kan komme i form av en enhet av elektroniske data . De fleste programmeringsspråk vil kreve at du angir hvor mye innspill du har tenkt til å motta og hvilken type data som inngangen er . For eksempel , hvis du skriver en algoritmer for å beregne arealet av et kvadrat , kan dine innspill være torget høyde og bredde.
2
Definer variablene . Din algoritme er variabler kan du bruke den til mer enn en ligning . Igjen bruker plassen som et eksempel , lage to variabler som innganger for firkantet høyde og bredde gjør algoritmen gjelder for alle kvadratiske . Med andre ord , kan du bruke denne algoritmen for å finne arealet av alle kvadratiske ved inputing sin høyde og bredde.
3
Outline algoritmen virksomhet . Disse endre verdien av input variabler . Bruker eksempelet ovenfor , kan det hende at algoritmen multiplisere høyde og bredde variabler lagt inn tidligere. Dette er et enkelt eksempel . En algoritme virksomhet kan ta form av flere trinn og til og med avdelingskontorer , avhengig av verdien av input variabler .
4
Output resultatene av algoritmen virksomhet . For eksempel , hvis input variabler beskrevet en firkant med en høyde på to og en bredde på 3, vil algoritmen sende verdien av seks .