Kakao er et sett av rammer skapt av Apple og basert på Objective -C programmeringsspråk. Cocoa rammeverk gi programmerere en rask måte å implementere utrolig kompliserte metoder og objekter , sparer en betydelig mengde tid når du bygger Mac-programmer . Kakao objekter, eller klasser , arver mange av de metodene de er i stand til å utføre fra sin base objekt , eller rot klasse , objektet øverst i hierarkiet av arven hvis metoder er sendt til alle objekter som arver fra den. Å vite hvilken klasse et objekt arver fra er avgjørende for å sikre den kan utføre en oppgave . Ved å bestemme basen objektet, kan du skrive programmer som er mindre utsatt for feil og krasjer. Instruksjoner
en
Launch Xcode og klikk " Fil" og " Åpne" for å åpne prosjektet .
2
Naviger til stedet der du opprettet en forekomst av , eller startes , det objektet som basen objektet du vil oppdage, og plassere markøren under oppretting .
3
Type " NSLog ( @ " basen objekt av % @ er ::% @ " , [ MyObject klasse ] , [ MyObject superklasse ] ) "for å sende en melding til objektet med " superklassen " metoden, som spør hva basen objekt det arver fra . Objektet returnerer forespurte informasjonen , og NSLog skriver informasjon til konsollen.
4
Lagre prosjektet .