? Det er mange forskjellige måter å skrive dataprogrammer . En måte er å utvikle en kode som kjøres før programmet avsluttes av brukeren eller programmet er ferdig . En annen måte å lage programmene er å skrive koden som utføres basert på hva som skjer mens programmet kjører. Denne metoden kalles hendelsesstyrt programmering, og hendelseshåndterere hjertet av slike programmer . Hendelsesdrevet programmeringsspråk
hendelsesstyrt programmering, ikke programmet bare kjøre fra begynnelse til slutt , men heller svarer til bestemte hendelser som oppstår under utførelsen av programmet . Dette betyr at hele deler av koden aldri kan bli henrettet mens programmet kjører hvis de nødvendige hendelser ikke oppstår. Likeledes kan noen kode utføres gjentatte ganger dersom hendelser oppstår mer enn én gang.
Hendelser
hendelsesstyrt programmering, er en hendelse noe som oppstår og er merkbar av programmet. Hendelsesstyrt programmering er vanlig i grafisk brukergrensesnitt , eller GUI , miljøer . Vanlige hendelser inkluderer når du klikker på musen eller når musen beveges over et objekt . Imidlertid gjøremålshendelser ikke å være et resultat av brukerinndata . En hendelse kan oppstå etter en viss tid eller hvis noe skjer med maskinen , for eksempel en e-post er mottatt eller en ny maskinvare enhet er koblet til.
Begivenhet Handler
en hendelse behandleren er en undergruppe av et dataprogram som utføres når en bestemt hendelse utløses . For eksempel, hvis brukeren klikker på musen på en knapp på skjermen , den koden som svarer til den knappen blir klikket runs . Koden utfører bare når knappen klikkes. Hvis brukeren klikker på knappen igjen , vil koden kjøres igjen .
Programmering hendelse Handlers
En hendelse behandleren kan konstrueres som en subrutine , funksjon eller et objekt avhengig språket. For å kunne behandle arrangementet må hendelseshåndterer motta informasjon om hendelsen . Denne informasjonen blir sendt til hendelsesbehandleren , som deretter utfører den nødvendige kode basert på arrangementet genereres. For eksempel, hvis brukeren klikker på en knapp , kunne hendelsen handler motta data om hva knappen ble klikket og bruke som parameter for å kjøre programkode.