A Mad Lib , oppfunnet i 1953 av Roger Pris og Leonard Stern , er et spill som starter med en historie med blanks i stedet for noen av de ordene . Før du leser historien , spillerne velge ord tilfeldig for å fylle ut feltene , vet bare de delene av talen til de savnede ord ikke hva historien sier . Når ordene er fylt inn, ordene lage en humoristisk og skrullete historie. Programmering av en funksjon for å lage Mad Libs er en god måte å øve innhenting og bearbeiding brukerundersøkelser . Du trenger
Madlib
Programmeringsprogramvara
Vis flere instruksjoner
en
Tell antall blanks i Mad Lib . Lag en rekke tekststrenger med to kolonner og så mange rader som det er blanks i Mad Lib .
2
Initialiser verdiene av tabellens første kolonne for å matche deler av talen som trengs for å fylle ut de tomme feltene i Mad Lib , for eksempel " verb ", " adjektivet" eller " flertall substantiv . "
3
Be brukeren å legge inn ord ord ved å lese ned den første kolonnen i matrise ett element om gangen , sette ordene (« substantiv , adjektiv , substantiv , etc." ) inn i uttrykket " Vennligst skriv inn en (n ) _____ : " Lagre inngangene i andre kolonne av tabellen. I dette eksempelet , kunne den andre kolonnen holde verdiene "bok ", " lys ", " klokke ", osv.
4
Vise historien , erstatte de riktige ordene fra tabellens andre kolonne på plass av de blanke feltene. Vise statiske deler av historien som en rekke uttrykk og veksler mellom en setning og neste lagret innspill . For eksempel, hvis det tomme Mad Lib sier " jeg kastet meg [ substantiv ] inn i et (n ) [ adjektiv ] [ substantiv ]," programmet vil vise " Jeg kastet meg " etterfulgt av den første input ( "bok" ), ved setning ( "i en ( n )" ), ved inngang ( " lyse" ), etc.