Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Tutorials på algoritmer som brukes i datagrafikk
    En algoritme er en kortfattet sett med instruksjoner , logikk og regler som brukes til å løse en data funksjon eller serie av data funksjoner enn en informasjons- prosessering maskin . Disse settene med instruksjoner er vanligvis utviklet ved hjelp av en datamaskin - programmeringsspråk, og finne sin søknad som ryggraden av programvare grensesnitt med mennesker. Algoritmer har alltid vært et prinsipp kilde til utvikling i domenet av datagrafikk . Mer presist , alle av datagrafikk inkludert 2D/3D bilder, datastyrte animasjoner og redigerte videoer er utelukkende avhengig av deres back- end grafikk algoritmer . Disse algoritmene ikke bare definere hvordan databilder og animasjoner skal vises på skjermen , men de også bestemme på hvilken måte de skal flytte og rotere foran brukeren. Origins

    Algoritmer støtte og tilrettelegging datagrafikk har vært aktiv siden den aller første datamaskinen bildet ble utviklet . Begrepet " datagrafikk " ble skapt i 1960 - samme år som tidlig algoritmer knyttet til datagrafikk ble utviklet og testet . Disse algoritmene ble opprinnelig basert på ideer om representerer samplet geometriske bilder, som i 1974 ble omgjort til begrepene image aliasing , synlighet definisjon, og objektet er representert gjennom elektroniske skjermen enheter kalt piksler.
    Fundamentals

    grunnlaget for PC - grafikk algoritmer er basert på fire grunnleggende prinsipper: bildegjengivelse , toppunktet representasjon, scene reduksjon, og objekt modellering . Prinsippet om bildegjengivelse refererer til begrepet " oversette" og prøvetaking et bilde i piksler, mens toppunktet representasjon avtaler med illustrasjon og skildring av bildets grenser , linjer, og topper . Tilsvarende benytter prinsippet om scene reduksjon fokusering av et bilde i forhold til brukerens point-of -view, og objekt modellering omhandler kartlegge hele bildet med sin bakgrunn og forgrunn definisjoner .

    Kategorier
    p Det er flere kategorier av PC - grafikk algoritmer , som brukes av forskjellige image - design og utvikling programvarepakker. Men noen hovedkategorier av disse algoritmene er: quad -basert statisk - rendering algoritmen ; kontinuerlig detaljnivå - eller Clod - rendering algoritmen , portal - basert rendering algoritmen , real -time optimalt tilpasse maskene - eller ROAM ; potensial synlighet sett - eller PVS , og binær plass partisjonering - eller BSP - algoritmer. Alle disse kategoriene av algoritmer er grundig studert av personer involvert i avansert computer - grafikk design og bildebehandling.
    Applications

    Det finnes utallige spesifikke anvendelser av PC - grafikk algoritmer . Generelt omfatter dette programmet domenet programvare og applikasjoner relatert til objekt og bakgrunn design, ingeniørtjenester skjematisk og planlegging , videoredigering, animasjon og menneskelige /dyr /insekt modellering, image transformere og belysning , og video støy eliminere . Dessuten, alle disse programvarepakker og verktøy går over datasystemer , noe som indikerer at grafikk algoritmer som arbeider på deres back- end kommunisere direkte med mikroprosessorer . For avanserte formål , spesialdesignede maskiner med høy prosessering krefter brukes vanligvis for å kjøre disse algoritme - basert datamaskin - grafikk applikasjoner.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Forskjellen mellom en operand & Operator 
    ·Hvordan bruke 3D-figurer i programmering 
    ·Hvordan sette opp en JW Player 5.1 Med Lighttpd 
    ·Hvordan erstatte en STRG Med en STRG Nedre 
    ·Hvordan endre høyde og bredde på Mouseover 
    ·Slik gjenoppretter Spool filer 
    ·Slik skaffer Cell ID Plassering av GSM -nettverket bruk…
    ·Slik konverterer en Transact -SQL Date til en String 
    ·Slik konverterer binære tall 
    ·Hvordan konverterer jeg String til dato i Oracle 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan erstatte en karakter i den JavaServer Pages 
    ·Perl Socket Typer 
    ·Hvordan Reverse en enkelt lenket liste 
    ·Slik Target subview i iPhone SDK 
    ·Slik bruker du Bli med og Split funksjoner i Python pro…
    ·Slik leser Time in UML 
    ·Hvordan lage Quality CSS overgangar 
    ·Hvordan laste opp og FTP en fil med PHP 
    ·Hvordan sjekke en IP av domenenavn hos PHP 
    ·Ulempene ved høynivå programmering Språk 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/