En metode er et sett med programmering instruksjoner for en datamaskin. For eksempel er en print -metoden skrevet for å skrive ut et dokument og en beregne metode er skrevet for å beregne matematikk. Pseudokode er linjer med engelsk som representerer , men er ikke faktiske , datakode . Den kan bruke faktiske dataprogrammering terminologi eller ikke, avhengig av opplevelse av personen skrive pseudokode . Pseudokode er som et første utkast av koden , det lar deg se hvordan ting vil se ut og om de er logisk før du tilbringer timer å skrive virkelige kode som ikke fungerer. Instruksjoner
en
Skriv ned alle metodene du trenger i programmet. For eksempel , hvis du sortere informasjon , vil du trenge en slags metode , hvis du har tenkt å skrive ut, en print -metoden , og hvis du har tenkt å beregne tall, en beregne metode .
2
Bruk en eget ark for hver metode som du trenger for å skrive pseudokode .
3
Skriv ned alle trinnene du tror er nødvendig for hver metode , med hvert trinn på en egen linje . For eksempel , for en slags metode , kan du skrive : en
"Get tabellen X;
Sorter tabell X ved Z kategorien;
Display til brukeren . "
For en print-metoden : " . Få dokument data ;
Bekreft utskrift ordninger ;
Print"
4
start med den første metoden du vet du trenger og bryte ned hvert trinn inn ytterligere tiltak hvis du kan. Merke hver med tittelen som du har tenkt å bruke under selve programmeringen , for eksempel " Sorter ( ) ", " Print ( )" eller " Beregn ( ) . " Gjennomgå hvert trinn for logisk rekkefølge ; hver enkelt metode må fungere i det aktuelle rekkefølge
5
Sett til side din nye pseudokode i minst en time . . Kom tilbake den til den med nye øyne . Gjennomgå trinnene og uttalelser igjen for logisk nøyaktighet. Dette vil hjelpe deg å fange eventuelle feil du ikke fikk med tidligere .