Adobe Flex skaper interaktive webapplikasjoner å sette på nettsiden din . En av de tingene som du kan gjøre med Flex er bygge inn en Sprite objekt. En sprite er beholderen for et to-dimensjonalt bilde eller en animasjon , slik som en Flash-animasjon . Å bygge inn en Sprite i Flex, må du først definere plasseringen av bildet eller animasjon, så kan du legge dette inn i din webapplikasjon . Instruksjoner
en
Åpen Flex . Velg " File " og deretter " New " for å opprette et nytt prosjekt . Før du fortsetter , lagre prosjektet . Navnet noe du kan huske som " EmbeddedSprite " og lagre den i en kjent mappe . Ta animasjon eller bilde du ønsker å legge ned og dra den inn i samme mappe som dette dokumentet .
2
Definer din Sprite og navnet på filen først. Bruk koden : .
Pakke
{
import flash.display * ;
[ Embed ( source = " youranimation.swf " , symbol = "Star" ) ]
public class stjerne strekker Sprite
{
offentlig funksjon Star ( )
{
}
}
}
Du kan endre " youranimation.swf " til navnet på din egen animasjon eller bildefil . Du kan også endre "Star" til enten "Circle " eller "Square " som definerer parametrene for Sprite din
3
Sett Sprite hvor som helst i dokumentet ved å skrive følgende kode . :
privat funksjon init ( ) : void
{ stage.scaleMode = StageScaleMode.NO_SCALE ;
stage.align = StageAlign.TOP_LEFT ;
Var stjerne : Sprite = ny stjerne ();
addChild (stjerne ) ;
star.x = 100;
star.y = 100 ;}
dette vil definere trinnet som du skal sette din Sprite inn , noe som vil være av samme størrelse som Sprite grunn av " NO_SCALE ", og hvordan du vil ha det på linje , i " TOP_LEFT , " øverst i venstre hjørne . " star.x " og " star.y " indikerer bredden og høyden på Sprite objektet henholdsvis . La disse stå tomt og det vil importere den innebygde Sprite på hva bredden og høyden det opprinnelig var. Du kan også tvinge en annen bredde og høyde ved å angi verdier .
4
Velg " File" fra toppmenyen , deretter " Lagre". Lagre dokumentet . Du kan nå laste inn søknaden til websider eller legge til mer funksjonalitet til den .