Epsilon , eller maskin epsilon , er et viktig tall i databehandling. Machine epsilon gir avstanden mellom 1 og den nest største flyttall på datamaskinen. Dette er viktig for å beregne, som størrelsen av den flyttall kan føre til avrundingsfeil for visse beregninger. Regnemaskin epsilon kan gjøres på flere måter , og mange programmeringsspråk har innebygde funksjoner som kan avgjøre denne verdien . Imidlertid er det også kan fastslås algoritmer med en ganske enkel rutine . Du trenger
datamaskin med programmering språket ditt valg
Vis flere instruksjoner
en
Velg et programmeringsspråk å programmere algoritmen i. Pass på at du forstår språkets syntaks godt nok til å lage et enkelt program innen språket.
2
klargjøre en variabel til å være lik en . I pseudokode , vil dette se ut som
x - . > 1
3
Del initialisert verdi med 2, og legge det til en . I pseudokode , dette ser ut som
y - . > X /2 + 1
4
Legg et betinget utsagn , slik at hvis y er mindre enn to , satt
x - > x /2 , etter
og gjenta steg
y - . > x /2 + 1
Når tilstanden som y er større enn 2 er oppfylt, er den resulterende nummeret maskin epsilon .