Du kan bruke Image-klassen i C #, et programmeringsspråk, å laste, endre størrelse og vise bilder. Bildestørrelsesjustering hjelper youl å lage bildegalleri miniatyrbilder eller når bildet du ønsker å vise er for stor for displayet . Den " Graphics "-klassen er en del av " System.Drawing " navnerommet. Du trenger GDI + installert for å gjøre bruk av grafikk funksjonalitet. Instruksjoner
en
Åpne programmet du bruker til å redigere C #-kode . Åpne din C # kildefilen.
2
Load det bildet du ønsker å endre størrelsen til en " Image" objekt. En måte å gjøre dette på er å laste inn en JPEG som ligger i samme mappe som programmets kjørbare fil. For eksempel , "Image ^ orig_image = Bilde :: frafil ( " myimage.jpg "); ".
3
Bruk variabler for å sette den nye skalerte bildet bredde og høyde dimensjoner. For eksempel , " int width = 640 ; int height = 480 ; "
4
Opprett en ny " Bitmap " objekt med det skalerte bildets dimensjoner. . For eksempel " Bitmap bm = new Bitmap (bredde , høyde) ; " .
5
Lag en " Graphics " objekt fra " Bitmap " objekt ved hjelp av " FromImage " metoden. For eksempel " Graphics gr = Graphics.FromImage ( (Bilde ) bm ) ; " .
6
Sett interpolering modus av " Graphics " objekt for å endre kvaliteten på det transformerte bildet. Alternativene inkluderer Standard , Low, High, Bilinear , Bikubisk , NearestNeighbor , HighQualityBilinear og HighQualityBicubic . For eksempel " gr.InterpolationMode = InterpolationMode.HighQualityBicubic ; " setter det til høyeste kvalitet
7
Tegn skalerte bildet til skjermen ved hjelp av " DrawImage " metoden. . For eksempel " gr.DrawImage ( orig_image , 0 , 0 , bredde , høyde) ; " .
8
Bruk " Bortskaff " metode for å rydde opp i " Graphics " objekt når du er ferdig med å bruke det. For eksempel , " gr.Dispose (); " .
9
Lagre C # kildefilen
.