Lage en tekstboks i XNA er nyttig når du vil vise tekst til brukeren i spillet. XNA er et utviklingsmiljø skapt av Microsoft for koding av dataspill . Teksten i en tekstboks vises venstre mot høyre , ligner på hvordan tegn vises i en teksteditor når du skriver. For å opprette en tekstboks , trenger du en strukturert bildefil som du kan bruke som bakgrunn for tekstboksen . Instruksjoner
en
Åpne XNA Framework og laste Windows Game prosjektet.
2
Åpne " Game1.cs " filen .
3
Erklærer " rektangel " og " Texture2D " objekter på toppen av " Game1.cs " fil, rett etter " GraphicsDeviceManager grafikk ; SpriteBatch spriteBatch ; " linjer . For eksempel , " rektangel my_textbox ; Texture2D myColor ; " .
4
Sett tekstboksen opprinnelige bredde, høyde og posisjon i " Initialiser ( ) "-metoden . For eksempel " my_textbox = new rektangel ( 20, 20 , 100 , 100), " gjør en tekstboks med en størrelse på 100 x 100 og plassert på koordinatene ( 20,20 )
5
. Legg et strukturert bilde i prosjektet ved å bytte over til Visual C # , åpne Solution Explorer , høyreklikke "Innhold " og klikke " Add - > Eksisterende Item" . Velg bildefilen .
6
Load teksturen bakgrunnen for tekstboksen bruke " Content.Load "-funksjonen i " LoadContent ( ) "-metoden . For eksempel " myColor = Content.Load ( " color_description "); " .
7 Tegn tekstboks ved å bruke spriteBatch objektets "Start ", " Tegn " og " End "-funksjoner i " Tegn ( ) "-metoden , før " base.Draw ( gametime )," og etter " TODO " . For eksempel , " spriteBatch.Begin (); spriteBatch.Draw ( myColor , my_textbox , Color.Black ) ; spriteBatch.End (); " . Din tekstboksen skal nå automatisk vise når du kjører programmet .
8
Lagre din Windows Game Project.