Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Protesjé OWL Tutorial
    protesjé er et datamaskin- science program som gir de nødvendige verktøy for å konstruere domene modeller og kunnskap - baserte applikasjoner med ontologi - basert teknologi . Ontologi , for informatikk formål , definerer representasjons primitive som bistår med modellering domener i henhold til klasser, egenskaper og relasjoner mellom klasser i domenet . Protesjé - OWL tillater brukere å bygge ontologiske domener for den semantiske web med referanse til Web ontologi språk ( OWL ) . Det finnes flere verktøy som du vil kommunisere mens du bruker protesjé - OWL . Du trenger
    Computer
    protesjé - OWL Program
    Vis flere instruksjoner
    Opprette Classes
    en

    Åpne programmet og velg "Kurs "-kategorien .
    2

    Velg den første ikonet for å legge underklasser .
    3

    Navn klassen når dialogen mulighet vises.
    4

    Gjenta trinn 1 til 3 for å opprette flere klasser .
    Opprett en ny OWL ontologi
    5

    start- protesjé .
    6

    Når velkommen vises velger du " Opprett ny OWL ontologi . "
    7

    Bytt standard Unique Resource Identifier ( URI ) med ønsket URI , og trykk neste. URI er formatert slik: http://www.default.com/ontologies/default.owl . Ordet " default" bør erstattes med ordene til brukerens valg .
    8

    Lagre den nyopprettede ontologi til en fil på PC-en, og trykk " Finish" i programmet.

    Legg Kommentarer
    9

    Åpne programmet og velg "Active ontologi "-kategorien .
    10

    Dobbeltklikk på "Kommentarer " under egenskapsliste .
    11

    Skriv en setning knyttet til ontologi , og trykk CTRL + ENTER . Uttrykket inn vil bli oppført under verdien kolonnen.
    Lag Inverse Properties
    12

    åpne programmet og klikk på " Object Properties "-kategorien .

    13

    Klikk "Legg Object property" og skape et navn i dialogboksen området .
    14

    Gjenta trinn 1 og 2 for å opprette et annet objekt eiendom og velg "Legg til Inverse property" alternativet .
    15

    Velg det første objektet eiendom opprettet, og trykk " OK ".
    16

    Gå til eiendommene hierarki vinduet for å sikre at begge eiendommene er oppført som inverse eiendommer av hverandre .
    Lag class hierarkier
    17

    Åpen protesjé , gå til klassehierarkiet vinduet, og velg en klasse fra alternativene som vises .

    18

    Velg "Verktøy "-menyen fra menylinjen og klikk "Opprett Class Hierarki . "
    19

    Velg en klasse fra listen som vises , og trykk fortsette.
    20

    Lag hierarkiet ved å skrive inn én klasse per linje i det store tekstfeltet . Modellbiler som klasse navn , for eksempel , bør oppført på én linje, og klassen navnet Ford skal føres opp på en annen linje . Brukere bør trykk enter etter hver klasse navn for å gå til en annen linje , og bruke tab -knappen for å rykke klasse navn . Ikke plass når du skriver klasse navn .
    21

    Klikk "Next ", og rette feil som foreslått . Velg " Neste"-knappen igjen og sjekke "Make All New Classes disjunkte " boksen . Klikk på " Next" -knappen igjen og velg "Finish " når du blir spurt. Nye klassen hierarkier skal vises i klassehierarkiet vinduet.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Computer Science Fundamentals Tutorial 
    ·Flash ActionScript 3 Trening 
    ·Fordelene av pekere 
    ·Microsoft C Sharp sertifisering 
    ·Å gjøre en Flytskjema 
    ·Job Description for en CMM Programmerer 
    ·Hvordan du skriver en Overstrike 
    ·Hvordan flytte en Recursive Underkatalog 
    ·Hvordan Paint Tekst Vertikal Mode DataGridView 
    ·Query SQL Tutorial 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan lage et telefonnummer Database Synlig Online 
    ·Hvordan lage en VSH File 
    ·Hvordan serialize Objekter i NET Remoting 
    ·Fordelene av Rijndael Algoritmer 
    ·Slik leser du i Strings Into Array C + + 
    ·Hvordan Rediger Script i et PHP MySQL Tabell 
    ·Hvordan bruke SNMP kommandoen for å få en OID Etikett…
    ·Slik bygger Unix -kommandoer i Perl 
    ·Hvordan lage en MIDI -fil i C + + 
    ·Hvordan sette Python Apps 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/