Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Engineering et spill for å bygge en robot
    Robots er elementer av science fiction fascinasjon . Franchising av science fiction fra de korte historier om Isaac Asimov til filmer som "Star Trek " og "Star Wars " har mekaniske enheter som beveger seg rundt på eget initiativ , kan samhandle med verden på en rekke måter , og vanligvis har sine egne distinkte personligheter . Spillutviklere kan trykke inn denne fascinasjonen ved å konstruere spill hvor spillerne bruker sin kreativitet til å konstruere sine egne roboter. Instruksjoner
    en

    Sketch konsepter for de ulike robot hoder spillere kan velge fra . Gjør hvert hode visuelt spennende og inkludere ulike funksjoner . For eksempel kan noen hoder inkluderer en optisk sensor i motsetning til to, og større hoder kunne lagre flere dingser enn mindre hoder .
    2

    Lag en klasse innenfor din kildekoden til å representere robotens hode . Inkluder Boolske variabler for de ulike konfigurasjonene du drømt opp i det siste trinnet . Har en annen variabel å slå på ( true) eller av ( falsk ), avhengig av om funksjonen er en del av en gitt konfigurasjon .
    3

    Sketch konsepter for ulike robot overkropp . Følge en prosess som ligner på den du brukte til å lage hoder , med ulike overkropp med ulike funksjoner .
    4

    Lag en klasse innenfor din kildekoden for robotens torso . Igjen , inkluderer boolske variabler å tilsvare de ulike funksjonene du trodde opp i trinn tre .
    5

    Sketch konsepter for robot- armer og ben . Bestem hva slags fingrene ( hvis noen) en gitt arm sett vil ha. Gjenta denne prosessen for bena , inkludert detaljer som antall og lengde på bena. Eller , i stedet for bena , kan du ha et spor der roboten vil rulle over terrenget .
    6

    Lag klasser for roboten armer og robot ben, inkludert detaljer som boolske variabler du kan slå på eller av.
    7

    Lag en hovedmeny der spillerne kan velge hvilket hode, overkropp , bein og armer de vil bruke til å konstruere en robot. Passere disse valgene til klassene , så når de instantiate , har programmet en intern oversikt over hver eneste detalj av roboten brukeren har designet . Du kan bruke denne posten til å bygge resten av programmets funksjoner .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Forskjellen mellom en Helios & Galileo Eclipse 
    ·Hvordan sette moduler på CTS 
    ·Hvordan godkjenne SCCM SQL 
    ·Hvordan bygge en Windows CE Bilde 
    ·Slik installerer Tortoise CVS 
    ·Slik konverterer streng til en TextBox 
    ·Hvordan lage en SVN Branch Fra en Live File 
    ·Hvordan kommunisere med en DLL i en annen prosess 
    ·Hvordan skrive et skript for data Post Processing 
    ·Hvordan Bind Object Properties til en FormView 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan skrive Java Script 
    ·Slik gjenoppretter en Exchange EDB File 
    ·Hvordan koble PHP til To MySQL Databaser 
    ·Sette inn Null Into Table Visual Basic & ADOX 
    ·Hvordan legge til Slow Motion til WMP 
    ·Kan Dreamweaver Rediger PHP 
    ·Visual Basic 6.0 Database Tutorial 
    ·Hvordan lage Overlappende CSS Divs Flytt Together 
    ·Hvordan skrive en C Program for å konvertere Hexadecim…
    ·Hvordan å stave et nummer i Java 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/