Tilsetting av multimedia pedagogiske spill til et klasserom læreplan både kan oppmuntre elevene til å engasjere seg med materialet og hjelpe dem å lære stoffet mer effektivt. Imidlertid koster mest dataprogramvare penger, noe som er et problem for lærere med stramme klasserom budsjetter . Freeware spill kan være uvurderlig i dette området . Freeware spill er gratis å bruke, og inkludere dette faktum jeg på det språket programvarens sluttbruker avtalen slik læreren og administrasjon kan være sikker på at de ikke bryter noen lover om opphavsrett . Instruksjoner
Design
en
Plukk en pedagogisk tema som du vil at spillet å hjelpe elevene lære . Dette programmet er designet for et klasserom , så kan ikke være en form for underholdning for underholdning skyld .
2
Plan ut historien linjen for spillet , samt aktiviteter som vil hjelpe elevene lære i det området du valgte for spillet å dekke.
3
Bestem hvilken datamaskin språk du skal bruke til å lage spillet .
C /C + +
4
Bestem hvilke operativsystem du skal designe din spillet for . Fordi C og C + + bruker forskjellige bibliotekene for ulike operativsystemer , vil kildekoden ikke være plattformuavhengig kompatibel .
5
Kode programmet , ved hjelp av din favoritt integrert utviklingsmiljø ( IDE ) eller redaktør . Arbeide gjennom alle debugging din , kompilere programmet i den endelige kjørbare filen og ordne noen støtte filer eller mapper programmet trenger for å kjøre .
6
Skriv ut en sluttbruker lisens tekstfil , sier klart at programmet er freeware som fritt kan brukes og distribueres. Inkludere filen i programmet katalog.
7
Komprimer katalogen holder kjørbar og noen støtte filer og mapper . Du kan finne et verktøy til å gjøre dette i "Ressurser " nedenfor .
8
Last den komprimerte filen til en web server for lærere å laste ned.
Java
9
Åpne din favoritt Java IDE eller tekst editor og skrive ut kildekoden for programmet. Java-språket er skrevet på en slik måte at koden du skriver vil kjøre på hvilken som helst datamaskin med Java Runtime Environment .
10
Fullfør ferd med å teste og feilsøke programmet, deretter kompilere kildekoden inn i en Java -klasse fil .
11
Forbered programmets leveringsmåte . For Java-programmer , kan du enten komprimere klassen filen og legge det ut på et nettsted for nedlasting som en C /C + + -fil , eller du kan legge klassen filen på nettstedet ditt som en applet . Dette vil la elevene kjøre programmet gjennom nettlesere . Hvis du ønsker å lage en applet , bruk følgende HTML tag: