OpenGL er en standard spesifikasjon API som brukes til å produsere 3D-grafikk . Android OpenGL fungerer ved hjelp av den samme teorien til å gjengi 3D-grafikk på Android-plattformen . I tillegg til Google Code som omhandler hvordan man skal bruke Android OpenGL , er det hundrevis av utviklere som arbeider på OpenGL -plattformen og deres kodeeksempler kan brukes av enhver nybegynner å komme i gang i å bruke denne åpne standarden for sine Android-programmer . Instruksjoner
Set Up
en
Sett opp GLSurfaceView ved å kalle funksjonen under:
public void setRenderer ( GLSurfaceView.Renderer renderer )
2
Implementere funksjonene nedenfor inne i renderer :
public void onSurfaceCreated ( GL10 gl , EGLConfig config)
public void på DrawFrame ( GL10 , gl )
public void onSufaceChanged ( GL10 gl , bredde , int høyde)
3
Opprett en aktivitet ved å importere de nødvendige filene og klasser med " import android "-funksjonen . Angi renderer elementer som " onSurfaceCreated " farge , modell og dybde. . Gjøre det samme for " onSurfaceChanged "-funksjonen
3D Eksempel
4
Lag et nytt prosjekt kalt "3D " og en ny klasse ved samme navn , som vist nedenfor :
Import android.cotent.Context ;
Import android.opengl.GLSurfaceView ;
Public class 3DView strekker GLSurfaceView {
Private
< p > Offentlig 3DView 9Context sammenheng ) {
}
}
5
Introduser 3DRenderer klassen som vist nedenfor :
Public class 3DRenderer implementerer GLSurfaceView . Renderer {
private static final String
Private float ;
Private float ;
Private float ;
Definer hver float farge ovenfor.
6
Lag dokumentasjonen for prosjektet ved hjelp av normal programmeringen .