Når koding med Adobe Flash , oppstår en syntaksfeil når feilaktig prøver å kompilere koden din. Det er ofte et resultat av en enkel stavefeil eller feil symbol, men du heldigvis får en kode og noen ganger også en beskrivelse av hva som hindrer koden fra kompilering riktig . Den 1087 syntaks feil i Flash CS3 sier at ekstra tegn er funnet etter slutten av programmet fordi du prøver å kompilere koden i feil versjon av ActionScript . Instruksjoner
en
Trykk " F9 " på tastaturet for å åpne " Actions "-vinduet . Se gjennom koden din på høyre side av vinduet for å sikre at det ikke er noen stavefeil eller feil symboler. Sikre alle dine kodeblokker har åpning bukseseler, som ligner på dette : " { " og en avsluttende brace, som ligner på dette : " }" . (Alltid uten anførselstegn )
2
Fjern eventuelle ekstra lukking bukseseler på slutten av din kode blokker , da dette kan også være en årsak til 1087 syntax error . Hver kode blokk bør ha kun én åpning og en lukking spenne . Trykk "CTRL " + "ENTER " for å kjøre koden din og sikre syntaks feil har blitt løst.
3
Sørg for ActionScript koden du ønsker å kompilere for spillet bevegelse samsvarer med ActionScript -versjonen du vil publisere. Hvis du bruker ActionScript 2.0 -kode, for eksempel, så dine publish innstillinger må være på ActionScript 2.0 og ikke ActionScript 3 .
4
Klikk på "File " og velg "Publiser innstillinger ", velg deretter " Flash " tab . Fra drop- down menyen ved siden av " Script ", velg ActionScript -versjonen som samsvarer med koden du bruker for spillet bevegelse. Klikk " OK ", og trykk "CTRL " + "ENTER " for å kjøre kode sjekke om syntaks feil har blitt løst.