Helt siden elektroniske datamaskiner ble oppfunnet like etter andre verdenskrig , har de støttet seg på begrepene input, output og behandling. Opprinnelig var inngang og utgang håndteres av fysiske enheter, for eksempel kortlesere for inn-og terminal -skjermer eller skrivere på produksjonsgapet . I dagens høyteknologiske dataverdenen, er det flere måter å legge inn informasjon og mange utgang medier. Ekspresjon av inndata , er produksjonen og bearbeiding i program utforming ikke alltid lett å identifisere , spesielt hvis flere typer hardware enhet sannsynligvis vil bli brukt. Instruksjoner
en
Les eventuelle forretningsmessige krav dokumenter. Hvis det er skrevet dokumenter tilgjengelig dokumentere virksomheten kravene , er dette et godt sted å begynne å identifisere potensielle innganger og utganger for programmet. Dersom slik dokumentasjon foreligger , kan det være en god idé å skrive ut kravene i programmet på engelsk , og hva det er ment å oppnå. Dette kan gjøres i enkle punkter .
2
Design programmet ved hjelp av en design teknikk . Program design er en "old school " programmering teorien, men det er en som kommer godt med når du prøver å identifisere elementer i dine programmer som prosesserer input og output. Utformingen må reflektere de innganger og utganger i en virksomhet , eller i en generisk forstand. For eksempel følger en typisk virksomhet kravet oppgis som - " Kjør nedover listen i transaksjonen filen og oppdatere master fil før produsere en rapport " - oversettes til følgende innganger , utganger og behandling : en
innganger - Transaction file
Processing - Oppdater Master File
utganger - . Rapporter
design teknikk valgt kan være ned til personlig preferanse, men dataflyt diagrammer , entitesrelasjoner modellering ( databaser) og Unified Modeling Language ( UML ) er alle nyttige teknikker for å trekke ut en plan av systemet , herunder identifiserte innganger og utganger , før programmet er skrevet.
for mindre avanserte programmer , en enkel liste som den produseres ovenfor direkte fra kravene vil som regel være tilstrekkelig uten en ekstra design-stadiet .
3
Skriv programmet og teste innganger og utganger. Når programmet er ferdig , teste innganger og utganger mot de opprinnelige kravene og noen design du har tegnet opp . Hvis innganger og utganger alle oppnå de opprinnelige uttalte målsetninger , du har identifisert og gjennomført input /output behandling etter behov.