Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Hvordan beregne Normal OpenGL
    Åpne Graphics Library , eller OpenGL , utviklet av Silicon Graphics Inc. i 1992 , er en åpen spesifikasjon for en standard programmeringsgrensesnitt . OpenGL definerer et rikt sett av metoder som , når de kalles fra programmer skrevet i et språk som har OpenGL bindinger , gjengir grafikk på en dataskjerm . Mest OpenGL primitive avtale med tegning trekanter , som de er den grunnleggende enhet som mer komplekse former er gjort. Oppgaven med å beregne normalvektoren til en 2-D- trekant i 3-D rom forekommer meget ofte i grafikk- programmering. Instruksjoner
    en

    Lagre de tre koordinater for hver av de tre hjørnene i trekanten i programmet variabler . For eksempel oppbevare de tre koordinatene til det første hjørnet i variabler v1.x , v1.y og v1.z ; . Gjøre det samme for de andre to hjørnene v2 og v3
    2

    Beregn to edge vektorer , for eksempel A = v2 - v1 og B = V3 - v1 . For eksempel beregne koordinatene én etter én ved å kjøre : en

    Ax = v2.x - v1.x

    Ay = v2.y - v1.y

    Az = v2.z - v1.z

    Bx = v3.x - v1.x

    = v3.y - v1.y

    Bz = v3.z - v1 . z

    Denne prøven kode er i en generisk pseudo - kode notasjon , lett å forvandle til noen av de titalls språk som har OpenGL bindinger .
    3

    Beregn normalvektoren N = U x V, hvor x angir vektoren kryssprodukt . For eksempel beregne koordinatene til normal vektor N ved å kjøre : en

    Nx = ( Ay * Bz ) - ( Az * By )

    Ny = ( Az * Bx ) - ( Ax * Bz )

    Nz = ( Ax * Av ) - ( Ay * Bx )

    der * betegner skalarmultiplikasjon . Vector N vil være normal til den opprinnelige trekanten ( v1 , v2 , v3 ) .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Slik konverterer Hex til desimal i MIPS 
    ·Unit Testing i Visual Studio Team System 
    ·Hvordan lage kodesnutter forkorte Programmering Time 
    ·Hvordan å lære C # Fast 
    ·Hvordan skrive en algoritme of Order N Lgn for å sjekk…
    ·Hvordan lage en avrundet boks med CSS3 
    ·Liste over Offline webskjema Typer 
    ·Hva er en boolsk Type 
    ·Hvordan forbli innlogget for å ColdFusion 
    ·Hvordan lage en bruker i Oracle SQL 
      Anbefalte artikler
    ·Hva er Direct3D og OpenGL 
    ·Hvordan tillate bruk av PHP System funksjoner 
    ·Hvordan åpne en PDF-fil i PHP 
    ·Målet med CString Metoder 
    ·Hvordan Utforsk Visual Basic Toolbox 
    ·Hvordan beregne Color Contrast 
    ·Hvordan lese RSS Med VBScript 
    ·Hvordan installere WAMP Server uanstrengt 
    ·MySQL søk og erstatt 
    ·Hvordan Design Editor Bruke OpenGL 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/