En sekvens diagram er en type Unified Modeling Language diagram som brukes i software engineering for å illustrere logisk vei gjennom programmet eller systemet . Du kan bruke sekvensdiagrammer å demonstrere hver bruk scenario for systemet. Bruksscenarioer eller bruksmåter , viser hver måte at brukerne kan potensielt bruke systemet. De modellere banen til logikken i metoder og tjenester fra begynnelsen av systemet til enden av systemet. Instruksjoner
en
Bryt ned bruken saken inn gjenstander , handlinger og meldinger . Et objekt spiller en nøkkelrolle i sekvensdiagram og kan være en bruker eller system . Handlinger i et sekvensdiagram gi en eller flere deler som trengs for å fullføre use case scenario , og meldingene er systemet eller programmet utløser å fullføre handlinger.
2
Tegn en boks for hvert objekt på toppen av diagrammet og tegne en stiplet vertikal linje som strekker seg ned fra hvert objekt . Plasser gjenstander fra venstre mot høyre i den rekkefølgen de forekommer i bruken saken .
3
Koble til objektene vertikale linjer med horisontale pilene for å betegne meldinger. Legg til en notasjon over pilen for å betegne noen funksjoner eller variabler som brukes . Bruk to solide piler, en som peker til venstre og den andre peker rett , for å illustrere en synkron samtale.
4
Tegn stiplede piler peker igjen mellom objektenes vertikale linjer for å vise eventuelle variabler returnert fra en funksjon.