Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Hvordan programmere et bingospill
    Bingo spill er populære samfunnsaktiviteter , ofte brukt som sosiale arrangementer, samt pengeinnsamling aktiviteter, med premiepotten for spillet delt blant nattens vinnere og mottakere av veldedige innsats . I tillegg til å være en morsom live spill , er bingo et utmerket læremiddel for å lære koding språk fordi det er et relativt enkelt program for å kode , mens også bruke noen av de byggeklossystemet verktøy for programmering, inkludert bruk av variabler , tilfeldige tall generasjon , matriser og looper . Instruksjoner
    en

    generere et unikt kort for hver spiller som deltar i runde bingo i en fem -by - fem array. Hvert kort har fem kolonner og fem rader , med tilfeldig genererte tall. Den første kolonnen inneholder fem tall fra 1 til 15, den andre 16 til 30 , den tredje 31 til 45 , den fjerde 46 til 60 og den femte 61-75 . Det er viktig å bruke en matrise for lagring i motsetning til 25 unike variabler , slik at du senere kan bruke looper å sjekke kortene for vinnerne.
    2

    generere en boolsk , eller true /false , variabel array for hvert kort , til å representere hvis flekkene på en gitt kortet har blitt kalt eller ikke.
    3

    Mark off noen gratis plasser på hvert kort ved å sette dem til "sanne " verdier . For eksempel , er senter firkantet typisk en ledig plass, og så ( 2, 2) plassering i hver matrise skulle settes til helt , å representere den tredje rekke og tredje kolonne plass , som matriser begynne med ( 0 , 0) for sitt laveste variable .
    4

    tilfeldig generere et heltall mellom 1 og 75 som ikke tidligere har blitt generert i dette spillet. Et boolsk array med 75 plasser kan brukes til å spore om et nummer som ble ringt eller ikke .
    5

    Mark av eventuelle rutene på spillernes kort som samsvarer med nummeret kalles . Som kortene lagres som arrays , kan du gjøre dette raskt ved hjelp av sløyfer som skanner nedover kolonnen at antallet kan muligens dukke opp i på hvert kort .
    6

    Sjekk alle kort for en vinner. Det er varierende måter å vinne i bingo , alt fra en rett linje , enten horisontalt , vertikalt eller diagonalt , som krever en spiller dekke alle fire hjørner, den grensen eller en full blackout . For de fleste metoder for å vinne , vil en serie nestede løkker være den raskeste måten å teste for en vinner.
    7

    generere et nytt tilfeldig tall hvis ingen vinner er funnet.


    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Slik tester for PLC Ladder Logic 
    ·Hvordan lage din egen Wap nettstedet 
    ·Formålet med Teaching Flow Chart System Analysis 
    ·Hvordan lage en hierarkisk Datasett 
    ·Hvordan å vise et bilde i Grid View 
    ·Hvordan lage en SNK Fil 
    ·Slik konverterer en datostemple 
    ·Hvordan lese et tegn fra et tastatur i Assembly 
    ·Hvordan oppretter jeg en Tab skilletegn til en Oracle S…
    ·De beste stedene å sette Net applikasjon Logger 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan du blar mellom meldinger på statuslinjen 
    ·Hvordan Les inntasting Fra DOSBox Med Perl 
    ·Hvordan Skjul subview på en iPhone 
    ·Implisitt & Explicit Funksjoner av programmering 
    ·Hvordan skjule en oppgave i Java JFrame 
    ·Hva Er NETFx Folder 
    ·Hvordan dekode Base64 Strings 
    ·MySQL Tydelig Tutorial 
    ·Bygge en Storefront Med PHP MySQL 
    ·Hvordan ta pekere til heltall i C + + 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/