Konvertering Psuedo koder inn i et flytskjema gjøres ved å ta hver linje av pseudo -koder og bestemme om linjen representerer en handling, prosess eller avgjørelse . Når det er gjort , vil en datamaskin programmerer begynne å konstruere flytskjemaet inn ferdige eller forhåndsdefinerte symboler som brukes i programmering industri å visuelt illustrere hva som skjer i løpet av prosessen . Dette kan gjøres for hånd eller med bruk av spesialisert programvare flytdiagram . Instruksjoner
en
oppsett eller åpne filen som inneholder den pseudo -kode. Ta en blyant eller bruke en font farge som er forskjellig fra den de Psuedo kodene er i og skrive ved siden av hver linje om det representerer en handling, prosess eller avgjørelse . For eksempel: "Mål Radius " er en handling, " Beregn areal, " er en prosess og «Velg type form », representerer en beslutning
2
Block off deler av pseudo -koder der . beslutninger inneholde ulike resultater som trenger å bo sammen. For eksempel : «Velg type" er en beslutning og " Hvis kvadrat, pris = $ 20 ", " Hvis sirkelen , pris = $ 30 , " og " Hvis trekant, pris = $ 40 , " er resultatet av den beslutningen. Komplett merking hver linje og merking av hver del før du er ferdig .
3
Ta ut et annet ark eller åpne en ny fil i flytskjemaet programvare har valgt . Tittel toppen av flytskjema med et passende navn som " Car Sales flytskjema ", avhengig av din eksakte situasjon .
4
Tegn en oval øverst til venstre på siden under tittelen . Skriv ordet "Start ", på innsiden av det . Fra og med den første linjen i koden , legge til en figur til flytskjema for å representere hva slags oppførsel det representerer . For eksempel , er en handling som regel et rektangel , er en prosess et parallellogram og en beslutning er en diamant som legger på sin side.
5
Sett de ulike figurer til flytskjemaet som trengs . Skriv inn i hver form hva det representerer , som vil være et forkortet uttrykk som ligner på linjen fra pseudo -koder den representerer. Koble hver form med retningspiler .
6
Tegn nedadgående linjer for noen av de beslutningene som har mer enn én mulig resultat . Bruk rektangler å vise resultatet valg. Tegn retningspiler bort fra resultatsider bokser som fører til den neste passende trinn i flytskjemaet .
7
Les gjennom flytskjema sakte når du er ferdig , sjekker det for logisk flyt og design. Korrigere eventuelle feil du finner.