Computer programmering er en måte å lære barn viktige ferdigheter, inkludert matematikk , beregningsorientert og grunnleggende dataferdigheter. Verktøy for å skrive programmering er tilgjengelig på nettet , vanligvis gratis. Programmeringsverktøy vil lære barna hvordan de skal skrive sine egne spill , animere bilder eller lage sine egne interaktive historier , og de kan deretter dele sine kreasjoner på nettet . Scratch
Denne gratis programmeringsspråk verktøyet kan brukes av alle nye til programmering. Dette programmet kan brukes til å lage animerte bilder , spill , historier , kunst eller musikk , og brukerne kan dele sine fullført arbeid på nettet via nettstedets online gallerier . Dette programmet ble opprettet av MIT (Massachusetts Institute of Technology ) Media Lab for livslang Kindergarten Group. Scratch kan brukes av lærere for å undervise sine elever grunnleggende programmering , avanserte matematiske evner og beregningsorientert ferdigheter . Området har også trinn-for -trinn- referanse guider og videoer om hvordan du oppretter prosjekter og bruke verktøyet . Fora er også tilgjengelig, som tillater brukere å stille spørsmål til Scratch samfunnet. Disse guidene er tilgjengelig på flere språk , blant annet italiensk, spansk , tysk , fransk og kinesisk.
Squeak
Dette verktøyet brukes av lærere og studenter som ønsker å lære eller lære programmering, og denne programmeringen verktøyet kan også brukes av fagfolk som ønsker å utvide sin kunnskap om programmering . Squeak bruker ANSI Smalltalk X3J20 og Smalltalk - 80 språk for å lage animasjoner , nettsteder og animerte fortellinger . Andre funksjoner inkluderer muligheten til å lage 2D- og 3D-bilder og evnen til å skape realistisk lyd med Smalltalk skrive programvare . Dette programmet er kompatibelt med Mac- operativsystem, Windows-operativsystemer , Linux og Riscos . Squeak kan brukes av lærere som ønsker å undervise avansert matematikk og naturfag ferdigheter , og eToys virtuelle miljøet kan brukes til å lære barn hvordan de skal skape og bygge sin egen virtuelle verden. EToys er skrevet i en lett-å - lære språket , slik at barna raskt lære dette programmet .
SGP Baltie
programmeringsverktøy er delt opp i ulike nivåer , og det kan brukes av barn så unge som tre år gammel. SGP Baltie 2 er rettet mot barn i alderen 3 til 9 , og det lærer barna hvordan de skal lage enkle tegninger . Baltie 3 ble opprettet for barn i alderen 6 til 15 , og den kombinerer multimedia programmeringsverktøy og hjelper barna lære grunnleggende programmering ideer. Den kan også brukes til å lage multimedieprosjekter uten å måtte bruke tekst -skriving programmer. Baltie 4C # er rettet mot personer i alderen 12 og over , og dette programmet lærer avanserte ferdigheter som å lage 3 -D prosjekter og læring multi - tråd og objekt programmering.