? Dataprogrammerere skrive alle aspekter av ethvert stykke programvare som gjør en datamaskin løp, beregne, registrere, analysere og utdata. Omtrent 80 prosent av software design prosessen er utført på papir før skrivingen av all programkode faktisk begynner. Programmerere bruke verktøy som prosjektdokumentasjon, flytskjemaer og pseudokode for å holde programmeringen organisert. Dokumentasjon
Kun programmerere og de som arbeider på software utviklingsprosjekt noensinne vil se begynnelsen programmet dokumentasjon, som omfatter produksjon , print design , skjerm utgang og inngang dokumentasjon. Sluttbrukere vil bare se de tekniske "how-to " manualer under utgivelsen av programvaren . Utgang dokumentasjonen beskriver hva resultatet blir av analyse av data at programvaren er å gjøre. Printer design inkluderer utformingen av hva de trykte dokumentene vil se ut til sluttbrukeren . Skjerm utgang dokumentasjon er rapporter og tegninger av hva hver skjerm vil se ut til sluttbrukeren når sluttbrukeren er i stand til å samhandle med programvaren . Input dokumentasjon inneholder beskrivelser av hvilke typer data vil bli satt inn i det nye programmet , for eksempel navn , datoer , beløp , kredittkortinformasjon , databaser og mer . Alle disse bitene av dokumentasjon hjelpe dataprogrammerer komme opp med variabelnavn som skal brukes i datakode .
Flytskjemaer
Flow diagrammer er avbildet diagrammer som illustrerer hva hver og prosessen gjør med et stykke data som det er behandlet gjennom de ulike delene av det nye programmet . Hvert diagram starter med en liten oval og indikerer bevegelse i hele prosessen med retningspiler gjennom figurene . Hver figur har en annen betydning . Rektangel bokser indikerer en prosess eller en handling. Diamanter indikerer en avgjørelse punkt og vil ha enten et "ja " eller et "nei" retningsviser strekker seg fra dem . Flytskjemaer ende med en liten oval. Sidene er forbundet med små sirkler når dette er aktuelt . Flytskjemaer visuelt beskrive hva prosessen skal gjøre og når , slik at programmerere kan skrive programkode på rekkefølgen av logikken angitt i flytskjema .
Pseudokode
pseudokode er et teknisk begrep for " falsk kode " som det er blokker av foret uttalelser ment å representere selve datamaskinen kode skrevet i vanlig engelsk . Linjene i pseudokode er modellert etter de visuelle logiske mønstre i flytskjemaer . Denne falske koden kan være så enkelt som " brukeren trykker " Enter " -knappen. Skjermen viser ' Hello World ! " Til komplekse som " brukeren trykker " Enter "-knappen. Beregn sub - rutinen begynner. Screen skjermer svar i desimal format . " Etter at pseudokode er skrevet for programvaren , vil dataprogrammerer "skrivebord sjekk" det ved å kjøre gjennom den for å kontrollere at den fungerer logisk . Når det er ingen teoretisk logikk feil stede og hver del av koden er rede for , så programmerer vil sitte ned og skrive selve datamaskinen kode i programmeringsspråket som angitt av arbeidsgiver.