? Programmering berører nesten alle aspekter av våre liv . Programmer for våre datamaskiner er ofte tenkt på når dataprogrammering er nevnt. Imidlertid kan programmering av innebygde enheter bli funnet i biler, mobiltelefoner , videospill , hvitevarer og dørlåser . Dataprogrammer er tilgjengelige for utdanning, underholdning og arbeid som bruker ulike typer matematikk. Grunnleggende programmering Math
Binary matematikk er kjernen i hvordan en datamaskin fungerer. Binær blir brukt til å representere hvert tall i maskinen. Reading og enkle matematiske operasjoner med binær er kritisk for lavnivå programmering av maskinvare. Forstå hvordan du arbeider med heksadesimale tallsystemet er nødvendig for mange programmering funksjoner som å sette farge på et objekt . Standard aritmetiske brukes i mange funksjoner av programmering. Addisjon, subtraksjon, multiplikasjon og divisjon er brukt i nesten alle program skrevet . Algebra blir brukt til å løse enkle problemer som mange programmerere vil møte.
Videregående programmering Math
Innhenting av en datavitenskap grad krever å fullføre mange matematiske klasser . Disse inkluderer college algebra , statistikk , kalkulus jeg og kalkulus II . Disse klassene er brukt på to forskjellige måter for programmering. Den mest åpenbare er å bruke matematikk lært å løse kompliserte ligninger . Jo mindre åpenbare er de ferdighetene lært å mestre avansert matematikk er lik de ferdigheter som kreves for å bygge komplekse applikasjoner . Disse ferdighetene omfatter logikk og følge kompliserte trinn-for- trinn prosesser .
Application -Specific Math
Søknad om programmet blir opprettet vil ofte diktere bestemt type matematiske teknikker som kreves . Lineær algebra er ofte brukt for transformasjon av matriser. Matrix transformasjon er funnet i både 2D og 3D-modellering som sett i dataassistert design og bildebehandlingsprogram. Differensialligninger kan bli funnet i programvare for å simulere trafikk eller helsemessige forhold. Statistikken brukes i mange dataprogrammering bruksområder, inkludert polling systemer , rapporter og kortspill.