Datamaskiner er overalt , og det betyr å lage dataprogrammer har gått fra tilgjengelighet til noen få utvalgte til utbredt tilgjengelighet. Selv år med trening er fortsatt nødvendig å helt forstå ins-and -outs av programvareutvikling, kan hvem som helst begynne å lære hjemme med noe mer enn internett . Verktøyene er som regel gratis , og tutorials eksisterer på å lage alt fra de mest grunnleggende programmene som bare skriver ut "Hello World" til å skrive high- end videospill eller database -drevet bedriftsapplikasjoner. Det er alltid best å starte enkelt hvis dette er din første programmering forsøke. Du trenger
Visual C # 2010 Express Edition
Vis flere instruksjoner
en
Åpen Visual C # 2010 Express Edition og opprette et nytt prosjekt , enten via lenken på starte eller gjennom Fil-menyen.
2
i det nye prosjektet dialogboksen velger du "Windows Form Application " og skriv inn et prosjektnavn av ditt valg. Klikk "OK" .
Du skal nå kunne se den generelle Visual Studio arbeidsområde . På venstre er " verktøykasse ", som inneholder kontrollene du kan plassere i skjemaet. En "form" er et annet navn for et vindu i Visual Studio programmering. I midten av skjermen er din form, og til høyre er ditt prosjekt struktur og en boks med ulike egenskapene for skjemaet.
3
Fra verktøykassen , dra en "Label , "a" lærebok, "og en" knapp "på til skjemaet . Du kan plassere dem hvor som helst og kan velge å etterligne andre vinduer oppsett din foretrekker, eller som ser intuitivt .
4
Klikk en gang på etikett for å velge det. I egenskaper boksen , bla gjennom til du finner ordet "Text" ( det skal ha ordet " label1 " ved siden av) . Der det står " label1 " ved siden av tekst , endre det å si "Name : " . Når du trykker enter eller på annen måte la teksten området du nettopp endret , bør du merke etiketten på skjemaet endring også.
5
Klikk en gang på knappen for å velge det. Som du gjorde med etiketten , endre knappens tekst å si " si hei ! "
6
Dobbeltklikk på knappen ; . Nå du ser på noen av koden som faktisk håndterer programmet . Ved å dobbeltklikke på knappen , du nettopp opprettet en ny " hendelse" som vil bli utløst når brukeren klikker på knappen når programmet kjører . Du bør ha noe sånt som følgende på skjermen : en
private void button1_Click ( objekt avsenderen , EventArgs e )
{
}
Dette kalles en " metode " eller "funksjon" , og vil inneholde selve koden som er utført når hendelsen utløses .
7
Inne i button1_Click metoden, legge til følgende C #-kode ( jeg er inkludert koden som definerer metode slik at du vet hva du skal se etter , du trenger ikke å skrive det ) : en
private void button1_Click ( objekt avsenderen , EventArgs e )
{
< ! p> MessageBox.Show ( "Hello " + textBox1.Text ) ;
}
8
Bygg din program ved å trykke Ctrl + Shift + B. Dette slår alt i prosjektet til maskinkode som datamaskinen kan lese. Deretter kjøre den ved å trykke på F5-tasten . Du skal se det første programmet, faktisk kjører på skjermen. Hvis du skriver noe inn i tekstboksen og klikk "Si hei! " , Bør den vise en meldingsboks som sier " Hei " .