klassediagrammer legge ut egenskaper, metoder og medlemmene for programmeringen moduler. Klassene er kodet filer som representerer en enhet eller et objekt i programmet. For eksempel, hvis du skrive et program som representerer en bil , beskriver en klasse modul motoren , et annet beskriver legeme og den andre beskriver det indre av bilen. Klassediagrammer brukes i store applikasjoner , slik at webutviklere kan referere til hver klasse og dens egenskaper . Instruksjoner
en
Tegn en boks som representerer klassen . Innenfor boksen skriver du inn navnet på klassen. Fra denne boksen spenner over alle de egenskaper, metoder og medlemmer. Hvis klassen er inneholdt i et eget navn plass fra andre klasser , kan det være lurt å angi navn tritt med klassen .
2
Tegn tre flere bokser under klasse -boksen. Koble disse tre bokser med rette linjer . Nevn en boks " Medlemmer ", en annen boks "Egenskaper" og en annen boks " metoder" .
3
List alle klassen under den " Medlemmer "-boksen. Medlemmer er variabler definert på klassenivå . Disse medlemmene er merket "offentlig" og " privat". Indikere hvem som er privat og offentlig . Private medlemmer er kun tilgjengelig i klassen mens offentlige medlemmer er tilgjengelig fra hvor som helst i koden.
4
Liste din klasse funksjoner under " Metoder " boksen . Funksjonene til din klasse utføre en handling . For eksempel, hvis din klasse setter inn data i en database , er dette en metode som utfører en data innsetting handling . Metoder er også merket privat og offentlig .
5
List dine egenskaper under "Properties "-boksen . Disse variablene satt de private medlemmene i klassen. Etter å ha satt disse variablene , dine metoder deretter utføre en handling . Egenskaper er skrivebeskyttet, skrive - eller bare lese og skrive. Skrivebeskyttede egenskaper er satt i klassen og kan ikke endres. Du kan endre egenskaper som er satt til " skrive " tilgang .