Utvikling et program innebærer en rekke trinn . Programmereren definerer et problem , planlegger en løsning , koder programmet , tester programmet , og endelig, dokumenter programmet . Vanligvis definerer programmerer hva han vet og det objektive, velger et program å bruke , debugger programmet i etapper etter ferdigstillelse for å sikre at ingen feil er innført og deretter dokumenterer design, utvikling og testing av programmet. Med den stadig skiftende ansikt av datateknologi, er programmering en spennende og alltid utfordrende miljø som få programmerere drømme om å forlate . Systemer Kunnskap
Dataprogrammerere ha en full forståelse av hvordan og hvorfor av datasystemer, herunder system begrensninger , og kan sette realistiske forventninger og omgå disse begrensningene å fullt maksimere bruken av utstyret og dets tilbehør.
kreativitet Plattform
programmering er en plattform for å presentere kreativitet , spesielt i problemløsning og underholdning . Programmering utvikler nye video spill, grafikk og animasjoner for å vise frem nye forretningsideer eller for å løse et bestemt problem .
Interactive Education
Programming , spesielt innen webutvikling , har tillatt nye interaktive web-applikasjoner som har tilgang til systemressurser og gir samme grad av kontroll som desktop-applikasjoner . Brukes på online læringsplattformer , har disse programmene tillatt distanse- læring programmer å ta av. I dag , nesten alle store læresteder har noen form for nettbasert læring implementering, takket være dataprogrammering .
Definerer framtiden
Programmeringstjenester prinsipper implementert i dag vil trolig påvirke hvordan teknologier som stemme-gjenkjennelse , kunstig intelligens og andre avanserte teknologier vil endre seg i fremtiden, og hvordan de vil bli brukt på vår dag-til - dag liv . For eksempel er trenden mot å automatisere Internett-søk og kjøp til å være mer lokaliserte pågående . Mens maskinvareplattformer utviklet vil spille en viktig rolle, vil datateknologi sannsynlig være i sentrum av det hele og programmering fremtidige systemer vil være et viktig aspekt.
Machine Språk
< p> Siden datamaskiner arbeid med tall , gjør programmering en person til å representere maskin - språk i menneske- lesbart format. Dette reduserer sjansene for å innføre feil og bortkastet tid i feilsøking og retting av feil.