Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Hvordan lage en Person Walk i Game Maker 7
    Game Maker 7 er et program utgitt av YoYo Games som hjelper håpefulle spillutviklere lette inn i kunsten spillet programmering med et enkelt grafisk grensesnitt for å lage spill. I Game Maker 7 kan du lage en animert sprite av en gående person og gjennomføre arrangementet koden for å tillate at sprite å stoppe og begynne å gå basert på brukerens input. Du trenger
    Windows OS
    Game Maker 7
    Vis flere instruksjoner
    en

    Bruk ressurs -menyen for å lage en ny sprite. Redigere sprite i Image Editor til å tegne et bilde av en mann som stod rett opp i profil og lagre den ved å klikke på den grønne haken . Når du er tilbake i Sprite Editor , klikk på " Animasjon " og " set lengde. " Du bør angi antall rammer som din tur syklus vil omfatte som lengden på animasjonen . For denne opplæringen , vil du gjøre det enkleste walk cycle mulig: skriv en animasjon lengde på to. Du skal nå se to miniatyrbilder av dine stående sprite. Åpne den andre, satt på høyre museknapp til bakgrunnsfarge, og bruke trekningen boksen verktøy for å slette bena. Trekke bena nå, slik at det ser ut til at mannen er på tur, med ett forover og den andre tilbake . Klikk på den grønne haken for å lagre . Endelig legger en sprite av en farge for å representere gulvet. Pass på å slå av åpenhet for gulvet sprite.
    2

    Bruk ressurs -menyen for å opprette et objekt som bruker gulvet sprite. Sørg for at det er merket som synlig og solid, og lagre det . Lag et nytt rom (igjen med ressursen menyen) , og tegne en enkel gulv langs bunnen ved hjelp av gulvet objekt og lagre.
    3

    Opprett walkingMan objektet . Pass på å sette walkingMan objekt som både solid og synlig.
    4

    Legg til en " trykk mellomromstasten " hendelse . Dette arrangementet vil bruke to handlinger. Først den " trekk fast aksjon", innstilt på en hastighet av 1, en ​​retning fra høyre , og med den relative avmerket . Sekund , finner " kjøre kode " action under kategorien Kontroll og dra det inn i " trykk mellomromstasten " event handling listen. En liten tekst editor vil dukke opp , og du bør skrive inn følgende kode :

    //Sett animasjonshastigheten til 1.image_speed = 1
    5

    Legg til en "release mellomromstasten "hendelse . Dette arrangementet vil også inneholde de samme to handlinger , med noen få endringer . Den faste bevegelse handlingen i denne hendelsen , heller enn å sette hastigheten til 1, vil sette den til 0 , forårsaker mannen til å slutte å bevege seg . Hvis du klikker på "run " på dette punktet, da vil du få en animasjon av en mann som går frem når du trykker på mellomromstasten og stopper å gå på plass når du slipper den . Det er sannsynligvis ikke det du ønsker. Du har sannsynligvis vil din mann til å stå stille når han ikke går fremover , slik at du vil skrive en " kjøre kode " handling for å oppnå dette . Denne gangen skriver du inn følgende:

    //Sett animasjonshastigheten til 0image_speed = 0 //Sett animasjonen rammen til 0 , slik at vår mann er sikker på å bli stående og ikke halvveis gjennom en stepimage_index = 0
    6

    Legg til walkingMan objektet til rommet og klikk " play ".

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan legge til en avmerkingsboks til DataGrid C 
    ·Hvilket språk Android-apper Skriftlige inn 
    ·Slik sletter filer med T - SQL 
    ·Hvordan oppdatere Velg T - SQL 
    ·Hvordan Sammenlign flytskjemaer og pseudokode 
    ·Slik Clear den memcached 
    ·MATLAB kode for White Noise 
    ·Hvordan bruke DBX Debugger 
    ·Hvordan pakker jeg del av en streng i LabView 
    ·Hvordan slette en fil på SVN Eclipse 
      Anbefalte artikler
    ·Hva er et virtuelt Destructor i C 
    ·Hvordan begrense CSS filstørrelse 
    ·Hvordan å kompilere et Dictionary of Numbers i Python 
    ·Hvordan forstå pekere i C 
    ·Slik deaktiverer Magiske Quotes i PHP 
    ·VBA Funksjon Prosedyre 
    ·Grunnleggende Java Koder 
    ·Hvordan bruke Array Command i PHP 
    ·Lese TXT -filer i VBScript 
    ·Hvordan Kompiler jeg & Run Mine Vb.Net filer i Visual S…
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/