Informatikk er en disiplin som dekker en rekke temaer i datamaskinen og matematiske verdener . Knapt et emne reservert for folk som bygger datamaskiner eller som skriver dataprogrammer , omfatter informatikk et bredt spekter av emner som krever en rekke talenter å mestre. Hvis du vurderer en karriere innen informatikk eller tenker på å studere informatikk i college, kan det være nyttig å ha en kort veiledning om hva du får til før du tar skrittet fullt ut. Hardware
hardware siden av informatikk krever dyktighet i både abstrakt og hands -on hardware bygning og programmering . Dette området er der du kan finne folk som går på å designe kretskort , grafikkort eller datamaskin prosessorer. Matematiske ferdigheter er nødvendig for denne disiplinen , samt kunnskap om integrerte kretser , termodynamikk og noen fysikk . En hardware datamaskin vitenskapsmann kan designe elektriske kretser gjennom en dataassistert tegning program , samt arbeide med hendene for å utforme prototyper av kretsene.
Programvare
Programvare programmerere er hva mange mennesker tenker på hva de hører ordet "datamaskin vitenskapsmann. " Programmerere krever en høy grad av matematiske ferdigheter , samt ferdigheter i å løse logiske problemer og kunnskap om ulike typer programmeringsspråk. De vil ofte lære å programmere en datamaskin fra grunnen av , og starter med montering eller binære språk og læring på høyere nivå programmeringsspråk derfra. De kan gå på å designe programvare som opererer utelukkende på en klient nivå, kutte nivå eller begge deler , og - avhengig av deres interesser - . Kan designe kommersiell programvare , spill , Web programvare eller en rekke andre typer programvare
Theory
forskere innen teoretisk informatikk er ansvarlig for mange av de teknologiske fremskritt som vi er avhengige av . Matematiske og maskinvare ferdigheter er nødvendig for denne disiplinen , men i stedet for å jobbe med maskinvare eller programvare for programmering , IT-forskere som arbeider på teorien side utvikle strategier og planer for hvordan å bygge raskere , bedre datamaskiner . Dette er vanligvis gjort ved hjelp av dataassistert tegning programmer, men fordi datamaskinen forskeren må gjøre mye av uavhengig forskning og analyse, kritisk tenkning og en evne til å se "utenfor boksen " er et must.
med ledelse
Computer forskere kan ta på rådgivende roller gjennom lederstillinger , ved hjelp av deres ulike ferdigheter for å hjelpe med å lede lagene som utforming maskinvare, program , forskning eller arbeid i andre disipliner . Disse rollene er vanligvis forbeholdt datamaskinen forskere som har vist seg i et område , og blir forfremmet til lederstillinger senere i sin karriere.