Mange har spilt en middelmådig spill og besluttet at de kunne skape noe bedre , slik at de lærte å skrive og utforming videospill av sine egne. Andre ivrige og kreative spillere bestemme at de ønsker å lage mer av den slags spill som de har hatt glede av å spille eller lage et nytt spill som gjør noe ingen andre spill har gjort før . The Script
skrive et manus gir et videospill designer den informasjonen han trenger å vite om spillets plott og hvordan spillet skal fortsette. Kompleksiteten i manuset ofte avhenger av sjangeren av spillet. Flytskjemaer og disposisjoner hjelpe en designer organisere en video spill script .
Character Design
Videospill , som andre former for fiksjon , krever karakterisering . En video game designer bør også bestemme hva hver karakter ser ut. Hvis hun ønsker , kan hun forme en karakter livssyn og bakgrunn. Store bokstaver krever mer arbeid enn bipersoner .
Verden Building
En spilldesigner må beskrive verden der figurene bor. Manuset skal hjelpe en designer avgjøre hvilke utfordringer hans tegn vil møte i ulike deler av spillets miljø .
Artwork
kunstverk og historien bringe verden til liv for spilleren. Moderne dataspill krever 3D karakter- modellering og 3D-bakgrunner . Å vite hvordan du bruker animasjon programvare, for eksempel Adobe dimensjon av 3D Canvas, gjør denne prosessen enklere.
Skrive koden
Det siste trinnet i å skrive og utforme en video spillet er å skrive kode som fungerer som spillmotoren . Skrive spillmotorer tar mye tid og tålmodighet . Flere programmer, for eksempel Adventure Maker , gjør oppgaven med å skrive pek-og -klikk eventyrspill enklere.