Språket som brukes til å programmere operasjoner i Flash kalles ActionScript . Dette språket deler mange av de kvalitetene som andre programmeringsspråk plattformer. Vellykket lære å programmere ActionScript krever evne til å manipulere sin grunnleggende struktur og miljø . Det grunnleggende i ActionScript inkluderer bruk output vinduet , variabler , sammenligninger , matematiske operatører , og logiske forhold. Kopier kodene i de neste trinnene , erstatte dine egne verdier og variabler . Du trenger
Kjennskap til grunnleggende Flash miljøet
Vis flere instruksjoner
en
Lær hvordan du bruker utgang vinduet i programmering ditt . Utgangen vinduet er et praktisk verktøy som lar programmerere å teste effekten av sine programmer under utviklingsprosessen . Det er analogt til å teste applikasjoner i Windows eller Unix shell . Utgangen vinduet kalles ved å bruke trace ( ) kommandoen og deretter gå til Test Filmer - > Send - > Output . Den codetrace ( " trace test! ") Skriver teksten "spor test! " til utgangen vinduet.
2
Lær hvordan du kan utnytte globale og lokale variabler. Variabler brukes som plassholdere for alfanumeriske data . I ActionScript kan du erklære en global eller en lokal variabel . Den globale variabelen er tilgjengelig for hele programmet , mens en lokal variabel brukes kun i en bestemt operasjon . Å erklære en global variabel skrive navnet på variabelen, og verdien . "balanse = 100 , " tildele verdien 100 til den variable "balanse ". Å erklære en lokal variabel skrive "var" og så navnet på variabelen , "var balanse = 500" tildeler verdien på 500 til den lokale variabelen navnet "balanse ".
3
Lær hvordan du bruker sammenligninger. Sammenligninger kan brukes til å sammenligne to eller flere verdier og utnytte de følgende symboler , ! <( Mindre enn ) , > (større enn ) , = ( lik ) , = ( ikke lik ),> = (større enn eller lik ) , < = ( mindre enn eller lik ) . For å bruke sammenligninger deklarere en variabel og erklære en ny en med en komparativ sammenheng . balance_matt 120 = , balance_mary > balance_matt . Det sier at balance_mary vil alltid være større enn balance_matt .
4
Lær å bruke matematiske operatører. Disse aktørene fungerer ved hjelp av følgende symboler , + ( add ) , - ( trekk fra) , /( dele) , * (multipliser ) . Slik deler du rett og slett erklære en variabel som utfører en divisjon drift . dele = 4 /2 ( resultatet er 2). Samme struktur følger for de andre operatørene : sub = 5-3 ( Resultatet er to ) , mult = 4 * 5 ( Resultatet er 20 ) og så videre
5
Lær å bruke logiske forhold. . For å bruke logiske forhold du må konstruere en årsak og virkning forholdet gjennom hvis /så uttalelser. For å gjøre dette i Flash skriptet må inneholde hvis setningen og instruksjon. Følgende kode skriver en uttalelse til utgangen vinduet hvis en betingelse er met.var balanse = 1300if ( balanse > = 1200 ) { trace (" Matt er rikere enn Mary !") } Siden den globale variabelen "balanse " er tildelt en verdi av 1300 dommen vil bli skrevet ut til output -vinduet .