objektorientert programmering er en form for programmering som fokuserer på objektene , eller data , snarere enn prosedyren for å manipulere data . Mens COBOL er et eldre språk , og ikke tenkt på som moderne nok til å bruke objektorientert programmering teknikker , er det ikke bare mulig, men fordelaktig å bruke dem . Det reduserer dupliserte data . I tillegg kan det bidra til å redusere saksbehandlingstiden og belastning på serveren hvis den brukes riktig . Les videre for å lære mer . Instruksjoner
en
Bestem nøyaktig hva programmet trenger å gjøre, for å komme i gang med objektorientert programmering i COBOL . Definere hva inndata kommer til å bli brukt , og hvilken effekt data er ønsket.
2
Identifiser alle objektene som er nødvendig i programmet. Et objekt er alle data som er nødvendig for å få den aktuelle utgang fra programmet. Et objekt er manipulert gjennom hele programmet for å produsere de ønskede resultater .
3
Generaliser gjenstander som klasse. Med andre ord , er en forekomst av en klasse et objekt. Et eksempel på dette ville være en klasse definert som skjorter. En forekomst av en klasse kan være en kortermet skjorte , lange ermer, tank top eller annen skjorte.
4
Definer noen logiske sekvenser som kan manipulere klassen . Dette er beregninger eller endring av formater som kan endre klasse og det er stedene.
5
Design og definere grensesnitt for å sende og motta meldinger. Disse grensesnittene gjør både brukeren å sende og motta meldinger med programmet, og lar programmet til å sende og motta meldinger i seg selv.