matematiske problemer som ber elevene om å finne en maksimal eller optimal verdi innenfor et sett av likninger kan være en utfordring for elevene : I stedet for bare å løse en enkel ligning , er de faktisk bruker matematikk for å svare på en virkelig verden spørsmål . Hvis du vet nok Java for å programmere et enkelt desktop applikasjon med et grafisk brukergrensesnitt , så du vet nok til å skape en online applet for å hjelpe elevene praktisere disse problemene . Swing GUI
Swing bibliotek, standard grafisk brukergrensesnitt ( GUI ) bibliotek for Java sin desktop-applikasjoner , fungerer også for Java- applets . Ved å sette linjen " import javax.swing.JApplet ; " øverst i kildekoden fil, vil du importere alle nødvendige biblioteker du trenger for en funksjonell applet. Derfra bygger du applet grensesnitt akkurat som du ville desktop Java-programmer . De samme Swing komponenter fungerer på samme måte i applets .
Interface valg
En viktig valg du står overfor i utformingen av en applet som ber matematiske maksimering problemer er formatet for hvordan de har tatt testen faktisk vil svare på spørsmålet : multiple choice eller et tekstfelt der tatt testen bare skrive inn svaret. Fra et teknisk ståsted, vil en multiple choice test krever mer arbeid i å lage en serie med radio knapper og tilhørende etiketter for mulige svar , samt brainstorming disse svarene selv. Hvis du bare gi et tekstfelt der svarene vil bli skrevet, kan studentene bli merket feil hvis de ikke skrive ut sine svar i den nøyaktige formatet du brukt for strengen som den applet vil sammenligne svaret.
Statisk eller Dynamisk spørsmål ?
et annet valg du står overfor er om du vil gjøre applet automatisk fremdrift gjennom en forhåndsinnstilt rekke spørsmål i den rekkefølgen du kode dem , eller hvis du vil at programmet skal tilfeldig velge mellom en pool av mulige spørsmål . Skrive ut spørsmålene i en forhåndsbestemt rekkefølge betyr mindre arbeid for deg, men tilfeldige spørsmål tillate elevene å bruke applet om og om igjen for å få mer praksis. Du kan hard- kode svarene inn i applet kilde for en tilfeldig objekt å velge mellom , eller opprette en database på server-hosting din applet hvorfra applet kan trekke tilfeldige spørsmål.
Kjørbart
p Hvis du er en Java-programmerer som er ny applet programmering, er det to ting du må huske å gjøre en korrekt fungerende applet. Den første er at din største klassen har til å utvide JApplet , ikke JFrame . Det andre er at programmet ikke bruker en "static void main ( ) "-funksjonen . Snarere det vesener dets utførelse på en " public void init ( ) "-funksjonen . Fra denne funksjonen , kan du koden din applet akkurat som en Java desktop applikasjon .