En programmerer har å manuelt skrive inn verdien for hver meny tittel, hver menypunktet tittel, og alle andre stykke tekst i et program kildekode. Samtidig som et program flerspråklig kan raskt skape et overskudd av kode , inkluderer Java spesialiserte data objekter som gjør det enklere for programmerere å internasjonalisere sine prosjekters kildekoder . Søknad Språk
Internasjonalisering en Java programmets kildekode gjør at en enkelt versjon av koden for å kjøre for brukerne av flere språk. Denne prosessen er mer tidkrevende enn bare å produsere et program som bare kan løpe i en enkelt språk . Det tar mindre tid, men enn å gå tilbake og skrive et prosjekt kildekoden til å kjøre i andre individuelle språk hver gang utviklerne ønsker å bryte seg inn i et nytt marked . Internasjonalisering gjør det også mye enklere å vedlikeholde en enkel versjon av programvaren , snarere enn å ha en helt annen versjon for hvert språk . Språk er ikke den eneste bekymringen når du kjører et program i et annet land, kulturelle , geografiske og selv klimatiske referanser, for eksempel , må kanskje endre for programmet å gi mening i en annen nasjon
steder.
Programvareutviklere referere til de ulike alfabeter og språk, noe som databrukere over hele verden bruker som steder. Steder er flere lag , som inneholder et toppnivå oppføring for et bestemt land , suksessivt lavere nivå oppføringer for en bestemt tilstand eller provins , og deretter for språkene innbyggerne i de stadig mer spesifikke geografiske områder vanligvis bruker. Disse inneholder ikke bare språket og alfabetet som det området som vanligvis bruker for dette språket , men også formatet som regionen bruker for visning av datoer og klokkeslett.
Locale Objects
Java gjør mye av arbeidet for å håndtere disse forskjellige steder for programmereren ved å lagre dem i class filer . For hver lokalitet der utviklerne ønsker at deres program for å kunne kjøre , kan programmerere lage objekt forekomster av disse locale klasser. Disse objektene effektivt inneholde et bestemt språk versjon av programmets hele grensesnittet . Locale gjenstander lagre data i et bestemt område språk, men ikke direkte oversette . Utviklere følgelig må enten være dyktigere med hvilket språk de ønsker sine programmer til å kjøre, eller finne personer å håndtere oversettelse for dem .
Språkmiljøer og JVM
< p > Java system for å ha en maskin -spesifikke Java Virtual Machine (JVM ) , som kan oversettes generalisert bytecode inn kjørbar kode for et bestemt operativsystem , hjelper også utviklere med kode internasjonalisering . JVM har bred tilgang til et operativsystem og innstillinger , slik at den kan automatisk identifisere locale hvor en bruker har satt sin datamaskin for å fungere. Når JVM utfører et program , bruker den denne informasjonen til å automatisk velge sluttbrukerens språk blant de utviklerne som inngår i programmets locale stedene.