En ting en programmerer kan gjøre med Java er tilstede tekstlig informasjon til brukeren , enten i en terminal eller gjennom et grafisk brukergrensesnitt ( GUI ) . Uansett hvilken måte , er den interne logikken i programmet ganske enkel : Lag en liste over strenger å presentere ( " Presentasjon ") og sette dem til å vise tilfeldig på et tidsur. På denne måten kan du sykle gjennom blurbs tilfeldig , og holde blurbs som vises på skjermen. Du trenger:
Java Development Kit ( JDK )
Vis flere instruksjoner
en
Sett opp en Blurb klasse. Denne klassen vil inneholde en String array, som vil inneholde blurbs , samt en teller for å telle antall Presentasjon : en
import java.io. * ; import java.util.Random ;
< p> class Blurb {
String [ ] Presentasjon = new String [ 20 ];
int teller = 0;
public static void main ( String args [ ] ) {
} }
2
Lag en liste over blurbs i en matrise : en
public static void main ( String args [ ] ) {
Presentasjon [ 0 ] = " blurb en "; blurbs [ 1 ] = " blurb 2 "; blurbs [ 2 ] = " blurb 3 "; blurbs [ 3 ] = " blurb 4 ";
teller = 4; //fire blurbs
}
3
generere et tilfeldig tall i hovedprogrammet :
Random r = new Random ( ) //tilfeldig tall opp til
4
Cycle gjennom blurbs med korte mellomrom , ved hjelp av en tilfeldig tall hver gang : en
for ( int i = teller; i < telle ; i + + ) { int current = r.nextInt ( teller) , //tilfeldig tall mellom 0 og 3System.out.println ( blurbs [ current] ) ;
Thread.sleep ( 10 000 ), //pause for ti sekunder }