Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan lage en animasjon ved hjelp av Java
    programmerere kan lage animasjon i Java ved å tegne en serie med bilder til skjermen, den ene etter den andre . Den enkleste måten å gjøre dette på er å bla gjennom bildene i en samling , slik at de skaper en animasjon effekt . Du kan oppnå dette ved looping gjennom en rekke bilder , og viser hvert bilde i sving. Denne metoden kan hjelpe til med etableringen av animerte splash skjermene for programmer , eller små deler av web-applikasjoner . Instruksjoner
    en

    Sett opp Java-klassen . Denne klassen vil inneholde variabler å holde 10 bilder for å animere i en matrise , sammen med variabler å holde rede på dagens bilder og antall bilder faktisk på listen : en

    import java.awt * ; public class . animere strekker javax.swing.JApplet implementerer kjørbart {

    Image [ ] animasjon = new Image [ 10 ]; int current = 0; Thread runner ;}
    2

    Lag en start metode for å starte animasjonen : en

    public void start ( ) { if ( runner == null ) { løper = new Thread (denne) ; runner.start (); } }
    3

    Lag en maling metode , som vil tegne bildet til skjermen : en

    public void paint (Graphics skjerm) { super.paint ( skjerm); Graphics2D screen2D = ( Graphics2D ) skjerm , hvis ( animasjon [ current] = null ) screen2D.drawImage ( animasjon [ current] , 0 , 0 , this) ;}
    4

    Lag en løpende metode for å kjøre animasjonen. Denne metoden sjekker om den kjører tråden , "runner " er det aktive tråden. I så fall vil "mens " loop kontinuerlig kaller " maling" metoden gjennom " male " og deretter øke det aktuelle bildet . Bildet telleren vil vende tilbake til 0 når listen er ferdig, noe som gjør en gjentatt bilde : en

    public void run () { Thread thisThread = Thread.currentThread ( ) , mens ( runner == thisThread ) { repaint ( ) , aktuell + +; if ( nåværende > = animation.length ) current = 0;

    Thread.sleep ( 500 ) ;}

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan aktivere Java -klient for Windows XP 
    ·Hvordan bruke trefoldig operatøren i Java 
    ·Hvordan lagre heltall i en matrise i Java 
    ·Slik bruker Apache Felix 
    ·Hvordan beregne tid ved hjelp av Java 
    ·Hvordan klargjøre en Servlet 
    ·Hva betyr operatøren ^ i Java 
    ·Java Software Testing 
    ·Brukerdefinert Unntak i Java 
    ·Slik kjører JSP i iFrame 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan sette en Session variabel i PHP 
    ·Hva er Bufring i programmering 
    ·Hvordan lese MS Office- filer i PHP 
    ·Slik konverterer tekst til heltall i JavaScript 
    ·Hvordan sette opp en IRC Bouncer 
    ·Hvordan finne antall kolonner i GridView Kontroll 
    ·Hvordan få Plassering av temp-filer i PHP 
    ·Hvordan til Mark Tall i et Python List 
    ·JavaScript vs Java Applets Robust 
    ·Sette inn en Entry Med LINQ 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/