Når en Java brukeren trykker en tast på tastaturet , vet Java nøkkelen verdi. Din Java-program eller applet kan trenge å vite at verdien også å fungere fullstendig . Java-spill, for eksempel , er ofte avhengige av keyboard input for å kontrollere handlingen . Forretningsapplikasjoner kan tillate brukere å utføre komplekse oppgaver ved hjelp av hurtigtaster . Java har en innebygd metode som gjør alle tastetrykk verdier tilgjengelig for deg . Java -programmet bare trenger å lese disse verdiene og reagere deretter. Instruksjoner
en
Åpne JAVA redigering program og opprette en ny Java applet fil som heter Key Reader
2
Lim koden vist nedenfor i denne filen : .
< P > import java.awt.event * ; . import java.awt * ; . import java.applet * ; . .
Disse import uttalelser importere Java-bibliotekene som trengs for å gjøre programmet løpe
3
Lim inn følgende kode etter at koden er oppført i trinn to : en
public class Key Reader strekker Applet {
public void init ( ) { TextField tekstboks = new TextField ( " ; "); add ( tekstboks) ;
textBox.addKeyListener ( nye KeyAdapter ( ) { public void keyPressed ( KeyEvent e ) { int keycode = e.getKeyCode (); System.out.println ( " du trykket "+ keycode ) ;} }); } }
første linje med kode i init metoden skaper en ny tekstboks du kan bruke til å teste programmet. De resterende linjene bruke addKeyListener metode for å lage en ny KeyAdapter . Den keyPressed hendelsesbehandleren kjører hver gang noen trykker en keyboad viktige . "E " hendelsesbehandleren parameter holder all informasjon knyttet til et tastetrykk hendelsen. Den Keycode variable lagrer den numeriske verdien av trykte tast. Den endelige uttalelse viser den tasten du trykker .
4
Lagre prosjektet og kjøre den. En ny applet-vinduet åpnes og viser en tekstboks . Trykk på en tast . Java redigering programmet viser den numeriske tasten du trykket . Hver tast genererer en unik verdi. Bokstaven "a" genererer 65 år. Zero produserer 48 og trykke " F8 " skaper 119 .