Bevegelige objekter i Java-språket krever at du spesifiserer x-og y posisjoner av objektet og mal objektet for å flytte den med farge. Java-bibliotekene inkluderer en " objekt" biblioteket, som du bruker til å lage objekter, figurer og to- dimensjonale bilder. Java trekker automatisk , beveger seg og maling objektet med bibliotekene som inngår i kildekoden filer. Instruksjoner
en
Åpne Java editor og åpne prosjektet du vil bruke til å opprette objektet . Dobbeltklikk på Java kildekoden filen til å laste ned filen i Java editor .
2
Start tråden for de bevegelige objekt . En tråd starter en prosess på datamaskinen som gjør det mulig for gjenstanden å bevege seg uten å forstyrre andre prosesser på datamaskinen. Legg til følgende kode i filen : en
tråden thread = new Thread (denne) ; thread.start ();
3
Oppgi plasseringen i skjemaet der du ønsker å plassere flyttet objektet . Følgende kode angir x -og y- koordinater : en
int x_pos = 20; int y_pos = 200;
4
Move og male ballen en bestemt farge. Legg til følgende kode i kildekoden å male objektet rødt og flytte objektet til den angitte koordinater : en
Graphics g = new Graphics (); g.setColor ( Color.red ) ; g.fillOval ( x_pos , y_pos ) ;