Ved å beregne midtpunktet av sidene av en trekant , kan du koble disse midtpunktene å avgjøre mindre sub- trekanter . Du oppnår dette i Java ved å begynne med de tre koordinatene i en trekant , beregne forskjellene på dem koordinater for å finne midtpunktene på alle sider, og deretter bygge en ny trekant ut av disse midtpunktene . Du trenger
Java Development Kit
Vis flere instruksjoner
en
Lag en klasse som representerer en trekant , lagring tre poeng representerer x og y koordinater. Disse punktene vil representere den grunnleggende trekanten ( Kilde 1 ) : en
klasse T {
public static void main ( String [] args ) {
int [ ] s1 = { 10 , 6 }; int [ ] s2 = { 16 , 16 }; int [ ] s3 = { 4 , 0 };
} }
2
Bestem midtpunktet av to forskjellige sider ( Kilde 1 ) :
int diff_side1x = s2 [ 0 ] - s1 [ 0 ]; int diff_side1y = s2 [ 1 ] - s1 [ 1 ]; int [ ] mid_side1 = { diff_side1x + s1 [ 0 ] , diff_side1y + s1 [ 1 ] };
int diff_side2x = s2 [ 0 ] - s3 [ 0 ]; int diff_side2y = s2 [ 1 ] - s3 [ 1 ]; int [ ] mid_side2 = { diff_side2x + s3 [ 0 ] , diff_side2y + s3 [ 1 ] };
3
Koble de to midtpunktene til en av de allerede eksisterende poeng. Disse tre punktene vil danne en trekant innskrevet i den opprinnelige (Kilde 1 ) : en
//opprinnelig triangles1 , s2 , s3 ,
//intern triangles3 ; mid_side1 ; mid_side2 ;
< p> //intern triangles2 ; mid_side1 ; mid_side2 ;