The Java 3D bibliotekene tillater programmerere å manipulere figurer og bilder inne i en virtuell 3D-miljø komplett med teksturer og belysning for å simulere en ekte 3D- opplevelse. Mens hoppe inn i API er skremmende , kan noen grunnleggende regler hjelpe nybegynnere å forstå strukturen i en Java 3D- program . Ved å anerkjenne hvordan å tegne bilder , og at disse bildene må settes inn i en " universet " eller perspektiv som dikterer hvordan 3D- bildet ser ut til seerne , kan du få en grunnleggende følelse for hvordan Java 3D API fungerer . Du trenger
Java Development Kit ( JDK )
Java 3D Biblioteker
Vis flere instruksjoner
en
Import Java 3D bibliotekene i prosjektet :
import com.sun.j3d *
public class 3DTest strekker Applet {
2
Lag en enkel lerret i hvilke bilder som vil eksistere : en
setLayout ( ny BorderLayout ( )); GraphicsConfiguration config = SimpleUniverse.getPreferredConfiguration (); Canvas3D canvas3D = new Canvas3D (config ) ;
3
Lag en enkel universet objekt : en < p > add ( "Center " , canvas3D ) ; BranchGroup scene = metoden drawScene (); //metode for å lage en imagescene.compile ();
SimpleUniverse simpleU = new SimpleUniverse ( canvas3D ) ;
4
Sett inn innhold i det lokale
5
Definer " Metoden drawScene " metode for å trekke " Fargeromanalyse " bilde i laget universet : en
offentlig BranchGroup Metoden drawScene ( ) { BranchGroup objRoot = new BranchGroup ();
< p> objRoot.addChild ( ny Fargeromanalyse ( 0,4) ), tilbake objRoot ;}