Personlighetstester finnes i mange forskjellige formater . Mens det er avanserte typer tester produsert fra store mengder psykologiske studier , er det også de som bruker en unik indre logikk , kanskje en betydde mer for moro skyld enn noe annet. Ved hjelp av Java , kan du lage din egen enkel test for å utvide, lage egne regler for hvordan å bestemme brukerens personlighet . Du trenger
Java Development Kit
Vis flere instruksjoner
en
Opprett personlighetstest klasse : class PTest {
public static void main ( String [] args ) {
} }
2
Utvikle noen få variabler for å avgjøre personlighet . For dette enkle eksempel de variabler som representerer en enkel test av god (g) , dårlig (B ) eller nøytrale (N). Selve gjennomføringen av disse variablene kan være en enkel eller komplisert som du ønsker: class PTest {
public static void main ( String [] args ) { int godt; int ondt, int nøytral ;} }
3
Design en metode for å stille spørsmål til brukeren. Metoden " askQuestion " skriver ut et spørsmål melding som spør for brukeren å legge inn et tegn svar, A, B eller C , deretter venter på svaret. Det kaller deretter " recordAnswer " metode for å behandle det svaret : public void askQuestion ( ) {
System.out.println (" Hva er din favoritt farge \\ n A? ) Blå \\ nB ) Red \\ nC) Green " ) ; røye answer = (char ) System.in.read (); recordAnswer (svar ) ;}
4
Design metode for å registrere brukerens svar i klassen variabel. De " recordAnswer "-metoden trinn hver variabel avhengig av svaret : public void recordAnswer (char a) {
if ( a == "A" ) { self.good + + ;} else if ( a == "B" ) { self.evil + +; } else { self.neutral + +; }
5
Design en metode for å beregne resultatene . Denne algoritmen sammenligner verdiene av de gode , dårlige, og nøytral variabler og utskrifter resultater basert på hvilke variabler er større eller mindre : public void resultater ( ) {
if ( self.good > self.evil ) { System.out.println ("Du er en god person! " ), //"gode" variabelen er den største } else if ( self.evil > self.good ) { System.out.println ( " , Du er en dårlig person ") ;//" dårlig " variabelen er den største } else if ( self.evil == self.good