Java er et objektorientert språk , slik at du kan arve variabler og funksjoner fra en forelder klassen til barnet klassen . OO programmering lar deg lage moduler for hver del av programmet , noe som gjør det mer praktisk å legge til og trekke koden når du trenger for å redigere den egendefinerte programkode. Instruksjoner
en
Åpne Java -programmering editor og åpne Java prosjektet du vil redigere. Åpne filen du vil bruke til å arve variablene .
2
Lag den arvede klassen . Du bruker " extend " søkeord for å arve en forelder klasse funksjoner . Følgende klassen arver " Animal " : en
public class Dog strekker Animal {public Hund ( ) { animal.Type = " Hund "; }
forelder Animal klassen er satt til " Dog" i denne klassen . "Type" variabelen er i den overordnede Animal klassen , men det er avledet i barnets klasse .
3
Initialiser variable og vise variabelen for brukeren. Følgende kode skriver " Dog" i brukerens vindu : en
Dog d = ny hund (); System.out.println ( " Animal Type: " + d.Type ) ;