objektorientert språk , for eksempel Java , er basert rundt klasser. Klassene er en slags blå print Java Virtual Machine bruker til å lage datastrukturer kalt stedene. En programmerer kan lage flere objekter , også kalt tilfeller fra koden for en enkelt klasse . Når et programmerer er å skrive ut den kode for en gitt klasse , er det en rekke forskjellige definisjoner han kan bruke for en rekke formål. Constructors
En konstruktør er en metode som Java kjøres når en ny forekomst av en klasse er opprettet. Programmerere kan bruke disse til å behandle dataene programmereren gått inn i klassen når du oppretter en ny forekomst objekt av klassen , også kjent som parametre . Programmerere kan lage en rekke ulike konstruktører for samme klasse , hver med et annet sett med parametere som programmet kan passere inn i klassen når du oppretter et nytt objekt . Java vil automatisk utføre konstruktør som parameter ordningen passer til informasjonen som blir sendt inn under opprettelsen av et nytt objekt , noe som åpner for en rekke litt forskjellige definisjoner for samme klasse .
Gå Klasser
Java objektorientert struktur tillater klasser for å " arve " data fra andre klasser . Dette betyr at Java vil automatisk overføre metoder , variabler og andre data fra en klasse til en annen klasse som " strekker " den uten programmereren å måtte skrive ut denne informasjonen på nytt. Dette er nyttig når programmerer ønsker å skape en mer spesialisert versjon , eller underklasse , i klassen som det skal arve data - også kalt superklassen - uten å måtte skrive superklassen . Java-utviklere kan definere en klasse som en underklasse av en superklasse .
Abstrakt klasse
Når en programmerer skriver en superklasse som vil ha en rekke underklasser , han kan definere objektet som " abstrakt. " Dette betyr at objektet er bare der for å gi deg dataene for arv til underklasser som utvide den. Når en programmerer erklærer en klasse som abstrakt , kan han skape forekomster av klasser ' underklasser , men kan ikke opprette en forekomst av den abstrakte klassen selv. Programmerere kan definere en klasse som abstrakt av forskuddstrekk begrepet "offentlig" fra klassen erklæringen linje.
Grensesnitt
Når en klasse skal være i samspill med en annen programvareprodukt gjennom sin application programming interface , eller funksjonaliteten til et annet bibliotek , grensesnitt definerer metoden å gjøre det. Dette fungerer som en form for avtale mellom klasse og API eller biblioteket at de vet hvordan de skal kommunisere med hverandre . Klassedefinisjoner bruker grensesnitt ved å inkludere begrepet " redskaper ( interface )" i erklæringen linje. Dette forteller Java for å sjekke klassene ' metoder for å sikre at alle nødvendige de er til stede , og definisjonen er nødvendig for Java slik at klassen til å samhandle med biblioteket eller API uten å produsere en samling feil .