Swing er programmeringsspråket Java er standard bibliotek for å bygge komplette grafiske brukergrensesnitt for Java- programmer, blant annet tekstlig input felt . Avhengig av hvordan du foretrekker å designe dine grensesnitt , vil du kanskje foretrekke å skrive ut retninger for hva programmets brukeren skal skrive inn i hvert felt med dialog tekst at programmet i første omgang skriver inn i hver respektive felt . Du kan sette denne teksten når du først opprette disse objektene , eller tilbakestille teksten senere i programmet. Instruksjoner
en
Legg linjen " import javax.swing.JTextField ; " til toppen av kildekoden for å kontrollere at Java leser i de nødvendige biblioteker for Swing å jobbe
.
2
Lag dine Input felt og dialog med syntaksen " JTextField myTextField = new JTextField ( " My dialog " )," der " myInput " er navnet du ønsker å gi din tekstfeltet objektet og " Min dialog" er dialogen teksten du vil innledningsvis vise i tekstfeltet . Hvis du ønsker en større tekstfeltet enn en enkelt linje , bruker syntaksen " JTextArea myInput = new JTextArea (« Min dialog " , x , y ) ; " hvor " x " og " y" er lengden og bredde , henholdsvis , vil du inntastingsfeltet å okkupere
3
Bruk syntaksen " myInput.setText ( " New Dialog tekst " ); . " for å nullstille teksten som står for tiden i input -området, det være seg tekst eller tekst søknaden brukeren har skrevet inn , til " ny dialog Text" senere i programmet .