Java 3D er et programmeringsgrensesnitt utviklet spesielt for å gjengi 3D-grafikk i Java programmeringsspråk. I boken " Killer Game Programming in Java , " forfatter Andrew Davidson diskuterer de nyeste programmering teknikker tilgjengelig med Java 3D API . Grafikk og tidtakere er svært viktig for spillprogrammering . Det er noen problemer med " J3DTimer " tilgjengelig i Java 3D. Derfor må du kanskje deaktivere timeren. Instruksjoner
en
Tillat programmet å bruke " J3DTimer " objekt ved å importere det inn i din Java -program . Dette gjør " J3DTimer " objektet og dets funksjoner tilgjengelig for din Java -program
import com.sun.j3d.utils.timer.J3DTimer ; .
2
Definer en variabel av skriver boolean å indikere om ikke å bruke " J3DTimer " objekt . Hvis variabelen som heter " useJ3DTimer " er falsk , vil programmet ikke referere til " J3DTimer " objekt , og dermed stanser det
beskyttet statisk boolean useJ3DTimer = false; .
Sett " useJ3DTimer " ; . å true i et eget område av din Java -program hvis du ønsker å aktivere den
useJ3DTimer = true;
3
Få nanosekund oppløsning fra operasjonsbordet systemet med " J3DTimer " objekt ved å kalle " getResolution " metoden. Den " getResolution " metoden vil returnere en numerisk datatype definert som en
lange Myres "lang. "; Myres = J3DTimer.getResolution ();
4
Returner nanosekund oppløsning fra operativsystemet ved hjelp av J2SE 1.5 ' s " System.nanoTime ( ) " hvis " useJ3DTimer " er falsk eller hvis " J3DTimer.getResolution ( ) " returnerer null som det vil hvis hyperthreading er slått på. Hyperthreading er en Intel-teknologi brukes til å optimalisere samtidig multithreading på operativsystemer som støtter flere prosessorer .