Programmerere vil ofte finne tall generasjon nyttig, spesielt når tilfeldige tall er nødvendig eller bestemte mønstre av tall er nødvendig. Java-programmerere kan generere tilfeldige tall gjennom " Random " bibliotek . Ved hjelp av en enkel løkke , en du kan generere nøyaktig fire tilfeldige tall for bruk i programmet. Instruksjoner
en
Sett opp din Java-klassen for å importere "Random " bibliotek : en
import java.util.Random
public final class GenRandom {
public void main ( ) {
} }
2
Lag et tilfeldig tall generator variabel , sammen med en rekke å lagre tilfeldige tall : en < p > public void main ( ) {
Random generator = new Random (); int [ ] nums ; nums = new int [ 4 ]; }
3
Opprett en "for" loop som genererer et nytt tilfeldig tall på hver iterasjon , og lagrer den i matrisen. Denne sløyfen vil veksle nøyaktig fire ganger . Som en ekstra sikkerhet , kan du skrive kode som sikrer at hvis antall gjentakelser er større enn fire, vil den automatisk endres til fire : en
public void main ( ) {
Random generator = new Random (); int [ ] nums ; nums = new int [ 4 ]; i = 4 ;
//hvis programmereren kan brukerundersøkelser at endringer iif ( i> 4 ) {i = 4 ;}
for (i , i> 4 ; i + + ) { nums [ i] = generator.nextInt ( 50 ) //genererer tilfeldige tall mellom 0 og 50 } }