For den ambisiøse Java spillutvikler , kan overgangen fra å lage kommandolinjeprogrammer å utforme grafiske grensesnitt være skremmende . I stedet for bare å administrere variabler og datastrukturer , de plutselig trenger å bekymre deg om å lage grafiske objekter som alltid er i bevegelse. Javas standard Swing bibliotek gir Java-utviklere verktøy for å gjøre dette skje . Men brukerne fortsatt trenger å bli kjent med import av bilder , tilordne dem til den aktuelle datastrukturer og oppdatering disse objektene innen sløyfer. Instruksjoner
en
Legg linjene : . . . .
Import javax.swing * ; import javax.awt * ; import javax.io * ; import javax.imageio * ;
til toppen av kildekoden for å importere de nødvendige filene .
2
Erklærer klassen din slik at den strekker " JComponent " med syntaksen " public class MovingObjectClass strekker JComponent " - der " MovingObjectClass " er navnet du gir din Java-klassen
3
Etablere et bilde objekt med syntaksen "private Bilde MyObject ; ." - der " MyObject "er navnet som vil referere til objektet du skal flytte rundt på skjermen .
4
tildele bildet som du ønsker å flytte rundt på skjermen med syntaksen " MyObject = ImageIO.read (new File ( filnavn )); "- der " filnavn " er den fullstendige banen til bildet, inkludert sin filtypen innenfor konstruktør-metoden
5
Lag metoden til . tegne objektet med syntaks:
public void paintComponent (Graphics g ) { int x = 0 , y = 0 ;}
resten av koden for å flytte bildet vil gå mellom . krøllete parentes , under " int x = 0 , y = 0; "-linjen
6
Lag en løkke med syntaks:
for ( int teller = 0 ; teller + +; . granulocytter < loop) {
}
der " loop" er antall ganger du vil at objektet skal flytte sin posisjon
7
Type " g.drawImage ( MyObject , x , y , null ) ; " inne i loopen bare du opprettet . På neste linje , type " x + +; " hvis du vil at objektet skal flyttes til høyre eller " x - " hvis du vil at objektet skal flytte til venstre . Tilsvarende type " y + +; " hvis du vil at objektet skal bevege seg opp eller " y - , " hvis du vil at objektet skal bevege seg ned. Bare legge til kommandoer for en bestemt akse hvis du vil at bildet skal bevege seg langs denne aksen
8
Type " Thread.sleep ( 250 ) ; " . Under din kode innstilling koden setter opp image neste bevegelse. Dette vil ta en pause i programmet for et kvart sekund i mellom bevegelser , noe som gjør bildet ser ut som den beveger seg kontinuerlig.