Selv om det er umulig for datamaskinen er å generere virkelig tilfeldige tall Java Random klasse kan sikkert generere unike pseudo - tilfeldige tall med bare noen få linjer med kode. For å generere tilfeldige heltall du trenger å erklære en enkelt forekomst av Random klassen . Du kan deretter bruke denne omgang å lage så mange tilfeldige heltall som du trenger. Ved hjelp av bare en enkelt forekomst av Random snarere enn flere uavhengige instanser sikrer at hver tilfeldig tall som du genererer vil være unik . Instruksjoner
en
Type " import java.util.Random ; " på en egen linje utenfor klassen erklæringen i samme fil som du har tenkt å generere et tilfeldig tall i.
2
Type " Random generator = new Random (); " . innenfor den metoden der du trenger å generere et tilfeldig tall
3
Type " int min = 0 ; int max = 99; "på en ny linje av koden . Bytt null og 99 med hva du vil minimum og maksimum grenser for tilfeldig generator for å være. For eksempel , hvis du ønsket et tilfeldig tall mellom fem og 10 ( ikke inkludert ti) , skriver du inn " int min = 5; int max = 10; " .
4
Type " int randomInteger = generator.nextInt ( max- min) + min; . "på en ny linje for å lage en ny tilfeldig heltall og lagre den i variabelen" randomInteger "
5
bruk " ; generator.nextInt ( max- min) + min, " så mange ganger som nødvendig for å fortsette å skape unike tilfeldige heltall . Tildel verdien til en annen variabel for hver gang. For eksempel " int nextRandomInteger = generator.nextInt ( max- min) + min; " " . NextRandomInteger " ville skape et nytt tilfeldig heltall og lagre den i variabelen