Når utviklere lage applikasjoner i Java-språket , kan de velge navn for ulike Kodeelementene , inkludert variabler , klasser, metoder og pakker. For det meste utviklerne har et fritt valg når du gjør disse beslutningene , men det er noen begrensninger og konvensjoner innenfor det språket som de fleste utviklingsprosjekter observere. Generelt, utviklere tar en beste praksis tilnærming prøver å bruke meningsfulle navn og overholde de anerkjente navngiving retningslinjer for Java -programmering , da dette skaper programmer som er enklere å jobbe med. Variabler
I et Java -program , kan du gi en variabel noen navn som begynner med en bokstav , et dollartegn eller en understreket bokstav . Alt annet enn dette er ikke lovlig , og vil hindre at et Java -program fra kompilering. Hvis du programmerer i en Integrated Development Environment vil du se feilmeldinger hvis du forsøker å bruke en variabel navn som begynner med en annen karakter. Ifølge Java konvensjonen , er det standard å starte et variabelnavn med en liten bokstav med mindre det er en konstant. Navnet vil normalt utgjøre en meningsfull representasjon av den variable formål , noen ganger med flere deler , hver del etter den første starter med en stor bokstav , som i følgende eksempel: String fornavn ,
Metoder
med
metoder i Java-programmer må følge de samme reglene som variabler i form av lovlige tegn. Det er også standard for å begynne en metode navn med en liten bokstav , med meningsfulle deler begynner med store bokstaver . Mens variabler bruker ofte navn som involverer substantiver , metodene er ofte mest mening når de bruker verb , siden en metode er en prosess utført av programmet. For eksempel kan en metode for å returnere " fornavn " variable se slik ut: public String getFirstName ( )
Team av utviklere jobber ofte sammen på store prosjekter , så bruke meningsfulle navn kan hjelpe utviklere å gjenbruke hverandres kode .
Klasser
Når Java-utviklere å lage klassen erklæringer , er standard tilnærming til å bruke substantiv - baserte navnene , som representerer den rollen gjenstander av klasse vil spille i programmet. Det er også standard til å begynne klasse navn med store bokstaver , splitting navnene i flere deler etter behov , hver del begynner med en annen bokstav . For eksempel , i et program håndtering ansatt lønn, kan en klasse være dedikert til å gjennomføre skatteberegninger , med følgende klasse erklæring disposisjon : public class TaxCalculator
Pakker
Java programmer gruppe klasser i pakker. Disse pakkene vikle veldefinerte deler av programmet funksjonalitet , med de klassene inne i en pakke ofte arbeider i forbindelse med hverandre for å levere et bestemt område i programansvar . Pakkenavn ofte har flere elementer i dem , som i følgende eksempel: java.io
p Dette refererer til input og output klasser i Java språket selv. Utviklingsteam kan bruke flere interne kategorier innenfor sine pakkenavn , men konvensjonen er å bruke alle små bokstaver.