Figurer i Java er tegnet på en x-og y-aksen . Du bruker punktene på x -og y- aksen for å tegne enkle figurer i Java-programmer. For eksempel, hvis du ønsker å tegne en rett linje , definerer du to x og y punkter, og Java-programmet automatisk trekker linjen fra punkt ett til punkt to. Denne funksjonen er en praktisk måte å dynamisk legge til figurer til søknaden din. Instruksjoner
en
Åpne Java Eclipse programvare på skrivebordet og åpne Java prosjektet du vil bruke til å tegne formen .
2
Dobbeltklikk på Java-kildekoden filen du vil bruke til å tegne formen . Lag variablene med de verdiene du trenger for å tegne formen . For eksempel , for å trekke en rett linje , trenger du fire punkter : to for det første punktet og to for det andre punktet . Følgende kode oppretter de fire variabler for en rett linje :
int x1 = 0 ; int y1 = 0 ; int x2 = 5 , int y2 = 5 ;
Punktene ovenfor satt opp linje variabler til å trekke en kobling fra 0 , 0 mark på x-og y-aksen til 5 , 5 mark på samme akse .
3
Tegn formen på Java skjemaet. Etter formen variablene er satt opp , bruker du den interne Java- klasser for å tegne formen på skjemaet . Følgende kode trekker linjen på skjemaet : en
Shape drawline = new Line2D.Float ( x1 , y1 , x2 , y2 ) ;