Når du avtale med tall i Java -programmer , kan du sende dem til brukerne sammen med tekst . Du kan legge til numre som primitive -type heltall til strenger ved hjelp av StringBuilder klassen . Du kan legge til et heltall til en streng direkte , men siden streng objekter er uforanderlig i Java , er dette ineffektiv . Hvis et objekt er uforanderlig, kan det ikke endres. Hvis du legger noe til en streng , dette fører til Java for å lage en ny streng . I stedet for å gjøre dette, kan du bruke StringBuilder klassen til å legge til din heltall til en tekststreng mer effektivt. Instruksjoner
en
Lag din streng variabel . Hvis du ikke allerede har en streng som du vil legge til et heltall , legge til følgende linje i programmet : String someText = " Her er et tall ";
Du kan velge en variabel navn og string verdsetter du liker . Hvis du ikke har en heltallsvariabel ennå , bruker du følgende kode for å lage en: . Int myNumber = 5;
programmet nå har strengen og heltall for å legge til det
2
Lag en StringBuilder objekt. Legg til følgende kode for å opprette et objekt forekomst av StringBuilder klasse : StringBuilder sBuild = new StringBuilder ( someText ) ;
StringBuilder konstruktør tar en streng parameter til modellen i utgangspunktet. Når du har en StringBuilder objekt, kan du utføre modifikasjoner på strengen verdi , inkludert å legge verdier av andre typer som heltall til det .
3
Tilføy flere data til strengen ved hjelp av den StringBuilder objekt. Legg til følgende linje i programmet : sBuild.append ( ":" ) ;
p Dette forbereder streng for å legge til heltall , ved å sette foran den med et kolon og et mellomrom. Ellers ville din heltall legges umiddelbart etter at eksisterende tekst med uten mellomrom . Legg til følgende linje til å legge din heltall til strengen : sBuild.append ( myNumber ) ;
Du kan inkludere ytterligere append - metoden samtaler hvis du vil legge til mer tekst etter antall
. 4
Få strengen verdien tilbake fra din StringBuilder objekt . Hvis du ønsker å lagre den nye strengen verdien i den opprinnelige strengen variabel , bruker du følgende kode : someText = sBuild.toString ();
p Hvis du foretrekker å lage en ny streng variabel , slik at den opprinnelige ett upåvirket bruk følgende syntaks i stedet : String newText = sBuild.toString ();
Du kan nå se den nye strengen ved senere punkter i koden
5
Test din nye . string . Legg til følgende kode for å sende din streng: System.out.println ( someText ) ;
p Hvis du opprettet en ny streng variabel , endre print- metoden parameter for å gjenspeile sitt navn. Lagre filen og kjøre den. Sjekk at produksjonen stemmer med det du trenger til ditt program funksjonalitet. Du kan eksperimentere med koden hvis du ønsker å bli kjent med StringBuilder klassen , og kaller sine alternative metoder og sjekke resultatene.